היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפייטות של מיכאלאנג'לו - הפייטה וניתוח שתי הפייטות-סן פטר ורונדניני

עבודה מס' 041313

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טכניקה, טקסטורה, קומפוזיציה, ארגון, חלל ותנועה.

3,245 מילים ,9 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

בחרתי לנתח את הפייטות שפסל מיכלאנג'לו. פייטת סן-פטר ופייטת רונדניני.
הפייטה (פירוש מילולי: רחמים) היא נושא שקיבל התייחסויות רבות באומנות הנוצרית. זוהי האפיזודה השניה בפאסיון של ישו. בד"כ הסצינה המתוארת היא קינה על גופתו המתה של ישו ע"י הבתולה מריה, מריה מאגדלנה ואחרים. הסצינה מתרחשת בין הורדתו של ישו מהצלב ועד לקבורתו. תיאור קלאסי של הפייטה מראה את ישו המת, השוכב על ידיה של מריה הבוכה, לעיתים היא מוקפת באבלים מקוננים כולל תיאוריהם של תורמים העשירים או הפאטרונים של יצירת האמנות. מההורדה מהצלב ועד לקבורה ישנם מספר שלבים המתוארים באופן שונה מבחינה איקונוגרפית: ההורדה מהצלב, הקינה, הקבורה. הפאסיון כולל את כל האפיזודות שהתרחשו בין כניסתו של ישו לירושלים ועד לקבורתו(1). הדימוי המקורי של מריה המלטפת את גופו המת של ישו אינו דימוי איטלקי אלא צפוני, המצאה גרמנית שהתפשטה לצרפת במאה ה-14 (2). בפסל זה מוצגות אחד "משבעת העצבונות של הבתולה" הפייטה בסן-פטר הוזמנה ע"י הקארדיט הצרפתי ג'ן וילירס דה פזנזק והנושא ללא ספק נקבע על-ידו(3).
פייטת סן-פטר - מיכלאנג'לו בואנרוטי, תאריך היצירה: 1498, גובה 175 ס"מ נמצאת בקתדרלת סן-פטר (שאת כיפתה בנה מיכלאנג'לו במשך כ-17 שנים). עשויה שיש לבן.
---------------------------------------------------------------------------------
1. Howard, Daniel. Themes and Subjects in Painting. Introduction by John Berger. Themes and Hudson, London, 1971. pp. 83,91,147,185,191.
2. Howard Hibbard. Michelangelon Painter, Sculptor Architect, Chatwell Books, Italy 1978. pp. 87.
3. Hibbard. pp. 27.

מקורות:

מישורי, אליק, אמנות הרנסנס באיטליה, האוניברסיטה הפתוחה, יחידה 5 - "התיאור הנכון", תל-אביב, 1986.
פרופ' פייפר, דייויד. תולדות הציור והפיסול - עורכי המהדורה העברית - פרופ' אברהם רונן, ד"ר אילן רחום. מסורות ויצירות מופת, כתר, ירושלים, 1983. להלן: פייפר.
קונטי, פלביו. אמנות הרנסנס. תרגם עדו בסוק. דביר, תל-אביב, 1992.
Baldini, Umberto. L'opera di Michelangelo Scultore, Classici Dell'arte Rizzoli Editore, Milano, 1973.
Goldscheider, Ludwig. Michelangelo Sculptores complete Edition, Paidon Press, London, 1950.
Howard, Daniel. Themes and Subjects in Painting. Introduction by John Berger. Themes and Hudson, London, 1971.
Howard Hibbard. Michelangelon Painter, Sculptor Architect, Chatwell Books, Italy 1978.
Hugge, Rene', General Editor. Art and Mankind Larusse Encyclpedia of Renaissance and Baroque Art. Paul Hamlyn, London, 1961.
Liebert, Robert S. Michelangelo - a Psychoanalitic study of his life and images, Yale University Press, New Haven and London, 1983.

תגים:

אמנות · פסל · פיסול · מיכאלאנג'לו · רנסאנס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפייטות של מיכאלאנג'לו - הפייטה וניתוח שתי הפייטות-סן פטר ורונדניני", סמינריון אודות "הפייטות של מיכאלאנג'לו - הפייטה וניתוח שתי הפייטות-סן פטר ורונדניני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.