היישום אינו מחובר לאינטרנט

ויתור במודע של עובד על זכויות המוקנות לו מכוח חקיקת מגן

עבודה מס' 060878

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תופעת הויתור על זכויות המגיעות לעובד ותביעתן לאחר זמן מה בבתי משפט.

3,311 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
חוקי המגן ומטרותיהם
ויתור במודע על זכויות המוקנות מכוח חקיקת המגן
התייחסות ביהמ"ש לויתור שבמודע על זכויות המוקנות מכוח חקיקת מגן
יחסי הכוחות בין המעביד לעובד
המלצות לעובד
המלצות למעביד
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
" החוק....(חוק המגן) שייך למשפחת החוקים המעגנת בתוכה זכויות חברתיות, שהחברה המודרנית ראתה בהן זכויות יסודיות מינימליות לחיים בכבוד של האדם. לשם כך, ומתוך מודעות לעובדה שעובד נמצא בעמדת מיקוח חלשה מזו של הצד השני- המעביד, קבעה החברה המודרנית סטנדרטים בינלאומיים שבאו להגן על תנאים מינימליים לעובדים.
באופן זה הכתיבו לתוך חוזה העבודה תנאים סוציאליים מינימליים, שאסור לצדדים לרדת מהם בחוזה אישי או קיבוצי. ויתורו של עובד על תנאים אלה לאו ויתור הוא, ושיטות המשפט לא תכיר בויתור.
מכאן, שאנו דנים בזכויות הניתנות לעובד. לא מדובר "בסנקציה" כנגד המעביד, אלא בזכויות חברתיות שהחברה ראתה בהן ערך כה חשוב שהיא מכתיבה אותן לעובד ולמעביד כאחד".(1)

עובדים רבים בוחרים במודע ושלא במודע לוותר על זכויותיהם המגיעות להם מתוקף חוקי המגן. אלה המוותרים במודע מבקשים להשיג לעצמם הטבות נוספות, יותר טובות מהזכויות המגיעות להם על פי חוק. ישנם מצבים בהם עובדים מוותרים על זכויות אלה תוך כוונה לתבוע אותם מהמעביד בסיום יחסי ההתקשרות ביניהם.

נשאלת השאלה, האם עובד המוותר במודע על זכויותיו רשאי ויכול לתבוע אותן בבית הדין? מסתבר שזכותו של אדם לפנות לערכאות היא זכות יסוד שאינה ניתנת בקלות לוויתור. יש להתייחס לכל טענה, שמקורה בהגבלה של זכות ההידיינות. לפיכך, חתימתו של אדם על כתב ויתור אינה חוסמת את דרכו בפנייה לבית הדין לתביעת זכויות אלו.
ניתן לטעון כי התערבות ביחסי עבודה באופן נוקשה וקוגנטי מהווה גישה פטרנליסטית פסולה, הפוגעת בחופש ההתקשרות, חופש העיסוק, בתנאי שוק חופשי ובאוטונומיה של הרצון הפרטי. אך מצד שני אפשר שלחברה יהיה אינטרס שלא להרשות לעובד בעניינים מסוימים לוותר על זכויות מסוימות, מתוך מטרה להגן עליו מניצול המעביד שאין ביכולתו האישית לעשות כן .
לפיכך, יש לזכור תמיד את עקרון העל המנחה את בית הדין בברירת דיני עבודה, והוא עיקרון טובת העובד.
---------------------------------------------------------------------------------
1. י' לובוצקי , חוזה עבודה וזכויות העובד (מהדורה 8/01 , מורחבת ומעודכנת, פרק 8-15 , 19)

תגים:

תעסוקה · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ויתור במודע של עובד על זכויות המוקנות לו מכוח חקיקת מגן", סמינריון אודות "ויתור במודע של עובד על זכויות המוקנות לו מכוח חקיקת מגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.