היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסייברספייס- מקשר את היחיד לחברה או מפריד אותו ממנה?

עבודה מס' 067832

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא והצעה קצרה למחקר המשך.

2,178 מילים ,4 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, המחשב והאינטרנט הפכו לאמצעי תקשורת בין-אישי מרכזי, אם לא עיקרי. בעבודה זו אבדוק האם הסייברספייס (מקום בו מתקיימים יחסים וירטואליים) מקשר את היחיד לחברה או דווקא מפריד אותו ממנה.
דברי החוקרים שאביא יבטאו אחת משלוש עמדות: הראשונה- הסייברספייס מקשר את היחיד לחברה. השנייה- הסייברספייס מנתק את היחיד מהחברה. השלישית- שילוב עמדות: הסייברספייס יכול לקשר את היחיד לחברה אך גם לנתק אותו ממנה.

קטע מהעבודה:

הדעה הראשונה, הגורסת כי האינטרנט מקשר את היחיד לחברה, מיוצגת על-ידי סילברסטון (1996). סילברסטון מבחין בין הספירה הביתית, המייצגת את כל מה שמתרחש במרחב הפרטי, בבית, לבין הספירה הציבורית, המייצגת את המרחב הציבורי, בו מתקיים הדיון הפוליטי והרציונאלי. לדבריו, בעבר הייתה הפרדה ברורה בין הספירות. לעומת זאת, כיום, טכנולוגיות התקשורת מביאות את סדר היום הציבורי אל הספירה הביתית ומאפשרות דיון פוליטי על ענייני היום, בתוך הבית: בני הבית מנהלים משא ומתן עם התכנים הבאים מבחוץ ונותנים להם משמעות על-פי השקפת עולמם, מה שמאפשר למשפחה לגבש את הזהות שלה, ביחס לתכנים הנידונים באמצעי התקשורת. למעשה, טכנולוגיות התקשורת מחברות את המשפחה לחברה, תוך שמירת ביטחון אנתולוגי: המשפחה חווה את המציאות, אך באופן בטוח ומרוחק דרך אמצעי התקשורת ולא באופן ישיר, כאשר מחד, החוץ נכנס אל תוך הבית ואילו מאידך, נושאים מתוך הבית חודרים אל הדיון הציבורי (כמו אלימות במשפחה). סילברסטון מזהה שני צרכים אינטגרטיביים שטכנולוגיות התקשורת ממלאות: הראשון- חיזוק הקשר בתוך המשפחה: הקשרים בין דרי הבית מבוססים, בין היתר, על שימוש במדיה (מי שולט בשלט) ועל טקסים משפחתיים שבמרכזם אמצעי התקשורת (כולם נאספים לראות חדשות). השני - הקשר עם הספירה הציבורית: אמצעי התקשורת מביאים לדרי הבית את "סדר היום" הציבורי והופכים את סלון המשפחה לזירה ציבורית בה מגובשת, בין היתר, עמדה פוליטית.

תגים:

סייברספייס · פייסבוק · מרחב · וירטואלי · קיברנטי · אינטרנט · יחסי · יחיד-חברה · תרבות · תקשורת · ופנאי · בישראל · קהילה · וירטואלית · וירטואליות · חלל · קיברנטי · רשתות · חברתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסייברספייס- מקשר את היחיד לחברה או מפריד אותו ממנה?", סמינריון אודות "הסייברספייס- מקשר את היחיד לחברה או מפריד אותו ממנה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.