היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריית ה-mind בקרב ילדים אוטיסטים וילדים בעלי התפתחות תקינה

עבודה מס' 067802

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ביקורתי על התפתחות תיאוריית ה-mind.

4,060 מילים ,40 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בכדי להבין את שהאחר חושב, אנו מגבשים ספקולציות לגבי מה עובר בראשו ומקישים שמצבים פנימיים אלו עומדים מאחורי פעולותיו (Baron-Cohen, 2000). אולם, לרוב ישנה עדות מועטה, אם בכלל, לגבי מה שהאחר חושב או מרגיש ומכיוון שאלו אינם ניתנים לצפייה, השערות אלו פעמים רבות חסרות בסיס (Baron-Cohen & Swettenham, 1997). אף על פי כן, היכולת לשקף את התכנים המנטאליים של האני או האחר, הינה דרך קריטית העוזרת לנו להבין את התנהגותו של האחר ולנבא מה יעשה (Baron-Cohen, 2000).
מתוך הבנה זו, צמחה בעשורים האחרונים נקודת מבט חדשה, לפיה ישנו צורך להתייחס לכישרון הפרשנות, כיכולת ספציפית של המוח האנושי המתמחה בהבנת האחר והעצמי, במונחים של מצבים מנטאליים (Wright & Macleod, 2006). כיום, שדה מחקר זה מהווה נושא מרכזי במחקר הקוגניטיבי וידוע בשמו, תיאוריית המיינד (Salkind, 2002). בעבודה זו נבין מהי תיאוריית המיינד ומה חשיבותה כמיומנות תקשורת אנושית ונבחן את תהליך התפתחותה, על ידי סקירה ביקורתית של מחקרים רלוונטיים וספרות בנושא ועל ידי השוואה, בין ילדים בעלי הפרעת אוטיזם, לבין ילדים בעלי התפתחות תקינה.

קטע מהעבודה:

תיאוריית המיינד, נחשבת לאבן דרך בהתפתחותו והתנהגותו של האדם המודרני. נטען שללא מיומנות זו, הדבר היה בעל ערך מועט להיות בעל יכולת לדבר או להבחין בשפה ואף ישנה ההנחה, שמיומנות זו קדמה ליכולת השימוש בשפה באופן בו נעשה בה שימוש היום (Baron-Cohen, 1999). הטענה היא, שקיים קשר בין התפתחות תיאוריית המיינד ויכולת התקשורת (Ziatas, Durkin & Pratt, 1998), במובן זה שתקשורת מוצלחת, תלויה במידה בה השותפים לשיחה יכולים להקיש את המניעים הנמצאים מאחורי מצבו המנטאלי של האחר (Silliman, et al, 2003).

תגים:

התפתחות · החשיבה · פסיכולוגיה · קוגניטיבית · אוטיסזם · התפתחות · ייחוס · תיאוריית · מיינד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריית ה-mind בקרב ילדים אוטיסטים וילדים בעלי התפתחות תקינה", סמינריון אודות "תיאוריית ה-mind בקרב ילדים אוטיסטים וילדים בעלי התפתחות תקינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.