היישום אינו מחובר לאינטרנט

יישום עיקרון הנורמליזציה בשיקום אוטיסטים

עבודה מס' 050713

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת האוטיזם, המערכות הקשורות בפתרון הבעיה, הצגת עיקרון הנורמליזציה ודרכי יישומו.

1,852 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

למרות שמספרם של המתבגרים הלוקים באוטיזם אינו גדול ביחס לליקויי ההתפתחות אחרים בעייתם מושכת יותר ויותר את התעניינותם של אנשי המקצוע בתחומים רבים בעולם.
השינויים שחלו במהלך השנים בהגדרת האוטיזם הביאו גם לתפיסות שונות לגבי פוטנציאל השיקום של האוטיסטים.

הניסיון ההולך ומצטבר בעשורים האחרונים מראה כי הספקות וחוסר האמונה שתכפו בקרב אנשי מקצוע במשך שנים רבות ועל אף הקשיים הרבים לשיקום שמעמידה לקות זו, ניתן לקדם ילדים ומתבגרים אלו ע"י טיפול וחינוך מתאימים הנובעים מהבנת הליקויים המהותיים של פגיעה זו (מישורי, 1992).

לאחרונה מתרחש שינוי במדיניות התקצוב של האוטיסטים בעיקר כתוצאה מהפעלת לחץ ע"י אלו"ט, האגודה הלאומית לאוטיסטים בארץ, ויתכן וזהו צעד לקראת שינוי רחב יותר במדיניות כלפי אוטיסטים בארץ.

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת בעיה הקשורה לנורמליזציה עמה אני מתמודדת במקום עבודתי:
גורמי הבעיה:
אוטיזם - הגדרה:
הליקויים האפשריים באוטיזם:
פרוגנוזה
המערכות הקשורות בפתרון הבעיה:
הגדרת עיקרון הנורמליזציה:
דרכי פתרון על פי עקרון הנורמליזציה:
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Kanner (1943), היה הראשון שהגדיר אוטיזם בשנת 1943, כהפרעה נפשית שתחילתה הילדות המוקדמת (Early Infantile Autism), אשר הסימפטום המרכזי בה הוא הסתגרותו של הילד בתוך עצמו, תוך התנתקותו מן העולם החיצוני, מתוך רצון ובחירה. השערתו הייתה כי ההפרעה נגרמת על רקע של דחייה קשה של ההורים את הילד, ובעיקר האם שהוגדרה כקשה ומנותקת מצרכיו הרגשיים של ילדה, שגרמה לו לבחור להסתגר בתוך עולמו הפנימי (Olley,1992).
במהלך העשורים האחרונים השתנתה התפיסה הגורסת כי אוטיזם הנו הפרעה נפשית, וכיום, על בסיס מחקרים רבים שנערכו על משפחות וילדים אוטיסטים, סוברים החוקרים כי אוטיזם הנה הפרעה התפתחותית מפושטת - Pervasive Developmental Disorder - ׁ(PDD), שבסיסה ביולוגי - נוירולוגי, ולא כפי שסבר Kanner- הפרעה נפשית על רקע דחיית ההורים (DeMeyer,1979 ; Marcus & Mesilov,1985 ַ ).

מקורות:

מישורי, ע. (1992).אוטיזם וליקויי תקשורת - דרכים לחנוך ולהתמודדות. אלו"ט, אגודה לאומית לילדים אוטיסטים.
רונן, ח. (1976). פרקי מבוא בחינוך מיוחד. האוניברסיטה הפתוחה, תל - אביב.
רייטר, ש. (1989). שילוב ילדים חריגים בבתי ספר רגילים, אתגר לשנות ה- 90. סוגיות בחינוך מיוחד ושיקום, 6, האוניברסיטה הפתוחה, תל - אביב.
רייטר, ש. (1990). דרכי עבודה עם חריגים. סוגיות בחינוך מיוחד, 11,האוניברסיטה הפתוחה, תל - אביב.
שיינין, מ. (1994). תוכנית מבוקרת לשילוב החריג בקהילה. כתב נפש, 3.
American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical manual of mental disorder, 4th edition (DSM 4) Washington, DC: American Psychiatric Association.
DeMeyer, M.K. (1979). Parents and children in Autism. New York: Wiley. Kanner, L. (1943).
Autism Disturbances of Affective Contact. Nervous Child, 2, 217. Marcus, L.M. Mesilov, G.B.(1985).
Comprehensive Services for Adolescents With Autism. Paper presented at the International Symposium of Youth and Disability, Jerusalem. Olley, G.J.(1992).
Autism: Historical Overview, Definition and Characteristics. In: Berkell, D.E.(Ed.). Autism Identification, Education and Treatment. New Jersy Lawrence Erlbaum Associates.
Perez, J.M Sevilla, M.S.F. (1993). Psychological assessment of adolescent and adults with autism. Journal of Autism and Development Disorders, 23(4), 655 - 664.

תגים:

מפגר · מתבגרים · אוטיסטים · ילדים · חריגים · אלו · שילוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יישום עיקרון הנורמליזציה בשיקום אוטיסטים", סמינריון אודות "יישום עיקרון הנורמליזציה בשיקום אוטיסטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.