היישום אינו מחובר לאינטרנט

העצמת נשים במקלט לנשים מוכות

עבודה מס' 067645

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהעצמה פרטנית וקבוצתית במקלט לנשים מוכות.

12,086 מילים ,59 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתופעת הנשים המוכות, תוך התמקדות בהעצמתן. עבודה זו מאירה את הצד הלא מוכר של חייה של האישה המוכה: הצד אשר מספק מענה לשאלה הנפוצה "מדוע היא לא עוזבת אותו?", שאלה הנובעת לרוב מתוך בורות, ומתוך חוסר הכרת מניעיה וחששותיה של האישה המוכה. התשובה לשאלה זו הופכת לעיתים קרובות לחלק בלתי נפרד מצורת מחשבתה של האישה המוכה. העצמה יכולה לחולל שינוי בצורת מחשבה זו, להפסיק את מעגל הפחד בו חיה אותה אישה ולהעניק לה סיכוי לחיים אחרים.
העבודה מתמקדת באחת מהדרכים האפשריות להעצמת האישה המוכה: מקלט לנשים מוכות. המקלט מספק לאישה קשת של צרכים, החל ממקום שהות פיזי הרחק מבעלה, דרך קבוצת הזדהות ועד לחממה של תמיכה רגשית. שאלת המחקר שנבחנת, היא כיצד תורם המקלט לנשים מוכות להעצמת האישה המוכה? תשובות לשאלה זו יימצאו בבחינה מעמיקה של דרך התנהלות המקלט, בחינת הכלים שהמקלט מעניק לאישה וניתוח השינוי שעובר על האישה מרגע הקליטה במקלט.
תרומתה העיקרית של עבודה זו היא בשני מישורים. המישור הראשון מניח את הבסיס למישור השני ובוחן באופן מעמיק את תופעת הנשים המוכות, בעיקר את השלכות האלימות על האישה, אשר עשויות לסייע להבנה מקיפה יותר של המלכוד בו מצויה האישה המוכה. המישור השני כולל מבט אינטגרטיבי על תרומתו של המקלט להעצמת נשים מוכות, תוך הצגת מודל מקיף המאגד תיאוריות ומחקרים שונים בנושא.
מבנה העבודה: בחלק הראשון סקירת הספרות מתייחסת לתופעת האלימות כנגד נשים, על הגדרתה, מאפייניה ומימדיה. פירוט תיאוריות, המנסות להסביר מדוע גברים מכים את נשותיהם ומדוע הנשים נשארות עמם. לאחר מכן, תיאור השלכות האלימות על האישה והתייחסות לנקודת המפנה שחלה אצלה. החלק השני של הסקירה מתמקד במקלטים עצמם. בחלק זה מתואר המקלט לנשים מוכות, מטרותיו והפילוסופיות הרווחות. כמו כן, סקירת דרך הקמת המקלטים בארץ ובחו"ל, אופן ארגונם, התנהלותם ומקור מימונם. החלק השלישי של הסקירה מתמקד בהעצמה ובעיקר בהעצמה פרטנית והעצמה קבוצתית. המסגרת התיאורטית מציגה את תיאוריות ההעצמה בהן העבודה מתמקדת: תיאורית חוסר האונים הנלמד, תיאורית תחושת היכולת העצמית ותיאורית מרכיבי הטיפול הקבוצתי. לבסוף, בחלק הדיון, ישנו שילוב של שלושת התיאוריות והצגת מודל אינטגרטיבי של מרכיבי ההעצמה במקלט.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית
אלימות כנגד נשים
הגדרת התופעה, מאפיינים ומימדים
מדוע גברים מכים את נשותיהם?
מדוע נשארת האישה המוכה עם בן זוגה האלים?
השלכות אלימות הגבר על האישה
הרמה האישית
הרמה הבין-אישית
נקודת המפנה
מקלטים לנשים מוכות
מהו מקלט לנשים מוכות?
הקמת המקלטים בארץ ובחו"ל
מטרות המקלט
פילוסופיית המקלטים, אידיאולוגיות והנחות יסוד
שירותי המקלט ודרך התנהלותו
מימון המקלט
העצמה
העצמה פרטנית
העצמה קבוצתית
מסגרת תיאורטית
העצמה פרטנית במקלט לנשים מוכות
תיאורית חוסר האונים הנלמד
תיאורית תחושת היכולת העצמית
העצמה קבוצתית במקלט לנשים מוכות
תיאורית מרכיבי הטיפול הקבוצתי
מערך המחקר
דיון
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אלימות כנגד נשים מוגדרת כשימוש של גברים בהתעללות פיזית, פסיכולוגית, כלכלית או מינית כלפי נשים, שמכוונת לגרום לאישה למלא את רצונו של הגבר ללא התייחסות לרצונותיה (Walker, 1984). "אישה מוכה" היא קורבן לתקיפות גופניות חוזרות ונשנות מצד הגבר עמו היא חיה. תקיפות אלה מלוות בדרך כלל גם באלימות מינית ובאלימות נפשית. מדובר באישה החיה בצל איום מתמיד, תוך אפשרות שבכל רגע בן זוגה יתקיף אותה. "אישה מוכה" היא אישה שהאלימות הפכה להיות חלק ממהלך חייה (סבירסקי, 1984). הגדרה נוספת מתארת את האישה המוכה כאישה החיה עם גבר ששולט בה בעזרת טרור תמידי. הטרור שהיא נתונה לו יכול להיות טרור פיזי, נפשי, כלכלי, חברתי ומיני (לב ארי ויאירי, 1996). הכוח המופעל אינו מקרי, אלא נובע מקיומן של עמדות כוח שונות במשפחה ומחלוקת תפקידים ברורה של קורבן ותוקפן (אלדר-אבידן, 1999).

תגים:

העצמה פרטנית · קבוצתית · חוסר אונים נלמד · טיפול קבוצתי · יכולת עצמית · מסוגלות עצמית · גבר מכה · התעללות · אישה מוכה · אלימות · תת תרבות אלימה · גישה פתולוגית · פמיניסטית · בן זוג אלים · תפיסה עצמית · פמיניזם · מקלטים · אלימות נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העצמת נשים במקלט לנשים מוכות", סמינריון אודות "העצמת נשים במקלט לנשים מוכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.