היישום אינו מחובר לאינטרנט

'חדר משלה' - דיור לנשים מוכות

עבודה מס' 070509

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין מדיניות דיור בישראל למצב הדיור לנשים מוכות בישראל - השוואה בין ישראל לקנדה.

6,484 מילים ,27 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

כ-400 אלף נשים סובלות מאלימות בישראל, לפי נתוני משרד הרווחה. בכירות בארגוני נשים מעריכות שהמספרים אף גבוהים יותר. נשים אלו חוות אלימות פיסית, מינית, כלכלית או רגשית בביתן על בסיס קבוע, ומעבר לכך ילדיהן חשופים גם הם לאלימות. נשים אלו לא תמיד רואות דרך מוצא החוצה. במאמר זה אתחקה אחר אפשרויות הדיור המוצעות לאותן נשים וילדים השרויים במצוקה זו. הבחירה בבחינת סיטואציית הדיור דווקא בעבודה זו נעשתה כיוון שכיום, לכל הגורמים במערכת ברור שהפקטור הכלכלי ובתוכו קורת הגג החלופית והמגנה הם המוצא היחידי של אישה ומשפחה החוצה ממעגל האלימות.

במאמר אשווה את האפשרויות המוצעות לאישה מוכה ולילדיה בישראל, לעומת קנדה. לכאורה, הקוראת גלה שההשוואה לקנדה מיותרת. שהרי אפשרי יהיה לטעון בביסוס שבישראל יש מעט מידי מקלטים, ושאין שינוי אמיתי בתמונת הדיור כבר שנים רבות. עם זאת השוואה נעשתה על מנת להדגיש את חומרת המצב ויתר על כן הבחירה המודעת בקנדה אשר נושאת בדגל הרווחה נעשתה מתוך כוונה ללמוד כיצד אפשר לנהל את המצוקות האלו גם כאשר מחזיקים במדיניות קפיטליסטית ברורה. ואכן הפער בין הדלתות אשר נפתחות בפני נשים מוכות בקנדה, לעומת ישראל, בלתי נתפס ומכאיב.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע
קנדה, מדינה קפיטליסטית עם מדיניות רווחה
עוזבת את הבית
מ"בעיה ללא שם" עד לתכנית מוסדרת
המצב היום
היום שאחרי המקלט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המשטר החוזי במינהל ציבורי הוא חלק מהתפתחות החשיבה המנהלית החדשה שבאה לידי ביטוי בניהול הציבורי החדש. הניהול הציבורי החדש כמסגרת חשיבה עיונית ומעשית אינו מתיימר לעסוק במדינות אלא בארגון מחדש של השירותים המוצעים לאזרחים (Wilson, 1989). התרחבות המשטר החוזי היא פועל יוצא של מדיניות ההפרטה בישראל (פז פוקס וכוכבי, 2010).

תגים:

נשים מוכות · דיור ציבורי · מדיניות דיור · אלימות במשפחה · השוואה · ישראל · קנדה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'חדר משלה' - דיור לנשים מוכות", סמינריון אודות "'חדר משלה' - דיור לנשים מוכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.