היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות התנגשות הציביליזציות על לגיטימיות המשטר בלבנון

עבודה מס' 067567

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המקרה של לבנון על פי התיאוריות של הנטינגטון וליפסט.

2,191 מילים ,7 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהשלכות של התנגשות הציוויליזציות והפערים התרבותיים-דתיים בין העדות השונות בלבנון, על השסעים שנוצרו כתוצאה מכך וכן על השפעתם של אלו על לגיטימיות המשטר בלבנון.

שאלת המחקר: אילו השלכות יש להתנגשות הציוויליזציות על הלגיטימיות של המשטר בלבנון?
השערת המחקר: נטען כי יש קשר ישיר וברור בין התנגשות הציוויליזציות לבין לגיטימיות המשטר בלבנון וישנן השלכות קריטיות על יציבות המשטר בלבנון.
שיטת המחקר בה נשתמש הינה איכותנית ותתבסס על ספרים ומאמרים בנושא של התנגשות הציוויליזציות (הנטינגטון, 1993) והשפעתה על לגיטימיות המשטר (ליפסט, 1973) ברמה התיאורטית וכיצד היא באה לידי ביטוי במקרה הבוחן שלנו בלבנון המשוסעת ומלאת הפלגים והעדות.
הנושא שלפנינו הינו נושא מורכב עד מאוד. הוא מכיל בתוכו אלמנטים תרבותיים, דתיים ולאומיים כאשר המצב בלבנון הוא כזה שכל צד במאבק מושך לכיוונו ויוצר שסעים שלפעמים נראים כבלתי ניתנים לגישור. במשך עשרות שנים היתה לבנון ועודנה נתונה לשסעים אלו שמאיימים על לגיטימיות המשטר שלה ועל כן חקירת ההשפעה של מלחמת הציוויליזציות על לגיטימיות ואפקטיביות המשטר שלה הינה חשובה עד מאוד.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי
רקע היסטורי
פרק יישומי
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

האובייקטיבית נקבעת ע"י שפה, היסטוריה, דת, מנהגים ומוסדות, והסובייקטיבית נקבעת ע"י הרגשתו האישית של האדם מתוך הזדהות עמוקה בדרך או השקפה מסוימת. בני האדם מגדירים מחדש את זהותם וכתוצאה מכך משתנים גבולותיהן של הציוויליזציות והרכבן. כמו כן ציוויליזציות מתחככות האחת בשניה וקיימות ביניהן חפיפה.
היות ותרבויות הן דינאמיות ציוויליזציות עלולות להתפצל ולהתמזג ואף להעלם כלא היו. הנטינגטון טוען שקיימות מספר ציוויליזציות עיקריות והן: הציוויליזציה המערבית, הקונפוציאנית, היפנית, האסלאמית, ההינדית, הסלאבית אורתודוקסית, הלטינו אמריקנית ואולי האפריקנית. העימותים הגדולים יקרו לאורך קווי השבר התרבותיים המפרידים בין ציוויליזציות אלו. במחקר שלנו נתמקד בעיקר בחיכוך שבין המערבית לאסלאמית.

תגים:

לבנון · מדעי המדינה · משטר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות התנגשות הציביליזציות על לגיטימיות המשטר בלבנון", סמינריון אודות "השלכות התנגשות הציביליזציות על לגיטימיות המשטר בלבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.