היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההתנגשות הרעיונית בין סוציאליזם ואסלאם

עבודה מס' 020799

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ראשית הסוציאליזם במזרח התיכון, קווי היסוד של הסוציאליזם הערבי, השווה והשונה והתנגדות המוסלמים הקיצוניים לנאצר ולמדיניותו.

3,483 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

הסוציאליזם חדר למזרח התיכון באמצע המאה הנוכחית, ע"י ברית המועצות. אימצו אותו מנהיגים ערביים רבים, מסיבות שונות. אחד מאלו שאימצו אותו, או יותר נכון חלק ממנו, היה נאצר, מנהיג מצרים מאז המהפכה של 1952.
נאצר אימץ חלקים גדולים ממנה, ובשל כך קנה לעצמו אויבים מבית ומחוץ. מבית היו אלו האחים המוסלמים ובראשם אל-בנא וסעיד קוטב, אשר ראו בו בוגד במטרות האסלאם. מחוץ היו אלו המעצמות שלא אהבו את "הסוציאליזם הערבי" שפיתח, שהיה נבוב ועורר רגשות לאומיים ואנטי קולוניאליסטים, בעיקר כלפי מעצמות המערב.
מטרת חיבור זה הוא לסקור את השונה בין הקומוניזם (סוציאליזם מדעי) לבין תורת האסלאם, על מנת להבין מדוע היה קשה להחדיר עקרונות אלו למדינה ערבית אדוקה.

תוכן העניינים:
1. רקע כללי
2. ראשית הסוציאליזם
3. קוי היסוד של הסוציאליזם הערבי
4. השווה והשונה
5. התנגדות המוסלמים הקיצוניים לנאצר ולמדיניותו
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

תגים:

ברית · המועצות · משטר · שילטון · קומוניזם · קומוניסט · רוסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההתנגשות הרעיונית בין סוציאליזם ואסלאם", סמינריון אודות "ההתנגשות הרעיונית בין סוציאליזם ואסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.