היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנגשות אפשרית בחוזה בין עורך דין ולקוח

עבודה מס' 050186

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חובת הסודיות והנאמנות מול חובות הגילוי ותום הלב החוזיות, ורשלנות מקצועית של עורך דין.

2,891 מילים ,15 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בכל שיטות המשפט קיימות הוראות ספציפיות בדבר כללי האתיקה המקצועית, ולפי כללים אלה נבדקת התנהגותם של עורכי-דין במילוי תפקידם. יחד עם זאת, על הפרקטיקה המשפטית חלות מספר מערכות דינים נוספות - לרבות מערכת דיני חוזים, נזיקין, שליחות, עונשין.
מערכת היחסים שבין עורך-דין ללקוחו מוגדרת בפס"ד לוי כסוג של מתן שירות, היינו "הסכם שלפיו עורך דין מתחייב להגיש ללקוח שירותים של עריכת דין בתמורה לשכר טרחה המשולם לו". תנאי מכללא בהסכם זה קובע כי לעורך-הדין מידה סבירה של ידע, מאומנות ומיומנות הנדרשים במקצוע עריכת הדין וכי יפעיל כישורים אלה לטובת עניינו של לקוחו. וכך - התרשלות בענייני הלקוח, הגורמת נזק ללקוח, עלולה לשמש עילה לתביעה בגין הפרת חוזה
שביניהם. לעיתים נזק הנובע מרשלנות מקצועית יכול להיות, מלבד גורם לעילת תביעה על-פי חוזה, גם בסיס לעילת תביעה נזיקית, זאת בשל הפרת חובת הזהירות שחב עורך-דין ללקוחו, או בשל הפרת חובה חקוקה (כללי האתיקה?). כן ההתנהגות שבסיס ההפרה יכולה להיחשב גם כהפרת משמעת לפי כללי האתיקה.

בעבודה זו אדון בהרחבה ובפירוט בסיטואציה זו, הטומנת בחובה התנגשות אפשרית בין חובת הנאמנות של עורכי-דין לבין חובות אפשריות נוספות במשפט האזרחי - חובת הגילוי ותום הלב החוזיות וחובת הזהירות שהפרתה מהווה רשלנות מקצועית של עורך-הדין.

תגים:

עריכת · דין · אתיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנגשות אפשרית בחוזה בין עורך דין ולקוח", סמינריון אודות "התנגשות אפשרית בחוזה בין עורך דין ולקוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.