היישום אינו מחובר לאינטרנט

כללי פרסומת של עורכי-דין

עבודה מס' 065506

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אתיקה של עורכי דין, בדגש על כללי הפרסומת המותרים להם.

10,487 מילים ,89 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העמקה בנושא ע"מ להטיב להבינו ולנסות ולכתוב המלצות יישומיית ללשכת עורכי הדין, שמחפשת רוויזייה בנושא בימים אלו ממש. במסגרת המחקר, סקרתי את המשפט המשווה האמריקאי ואת המשפט המשווה האנגלי.
באריזונה לדוגמא, למרות שהייתה רוויזייה החזירו את החקיקה הישנה והנוקשה של לשכת עורכי הדין, כיוון שהציבור חש תרעומת על כל אותן פירמות עורכי- דין שמטרידות אותם מיד לאחר שחוו אירוע טראומטי כגון תאונת דרכים, או תאונת עבודה וכו'. במדינות אחרות, הדבר הוכר כחלק מחופש הביטוי המסחרי, וכאשר כמעט אין כל רסן או גבולות.
באנגליה בכלל, ה - barristers לא צריכים לפרסם, כי מי שמפרסם נחשב בעיני כל לנחות ואשר ככל הנראה איננו טוב דיו. שם הלשכה המרכזית היא זו שמסדרת ב-99 אחוז מהמקרים את העבודה ל- barristers ולכן אין צורך בפרסומת (אבל יש צורך בקוקטלים לשם היכרויות ונטוורקינג- ולכן שם קיים חוק למשל האוסר מסיבות קוקטייל יחד עם חברי לשכת עורכי הדין, או הלשכות המחוזיות). בכל אופן חוקקו חוקים, וכיום נעשתה רוויזייה בנושא, אך כמעט ואין צורך לאכוף, כי כמעט ואין פרסום מהסיבה שצויינה לעיל.[ solicitors לעומת זאת כן מפרסמים ולהם חוקים נפרדים]. בסופו של דבר נראה כי החוק, עומד כנורמה חברתית. ובישראל, ממש כמו במאמרו של פרופ' שחר על משפט פלילי ותרבות- נראה כי לשכת עורכי הדין אימצה את הדין האנגלי כפי שהיה- ויותר מזה אימצה את סמכותה כמונופול ואת האוטונומיה המוחלטת שלה: דבר שהינו חסר תקדים לעומת מדינות העולם (קיים אמנם גם בהולנד). עיקר השאלות הם, האם לא הגיע העת להתאים את חקיקת המשנה ואת הכללים שקובעת לשכת עורכי הדין לנורמה התרבותית בארץ?
אך לדבר יש הרבה צדדים: כבוד המקצוע, יושרם של עורכי- הדין, ועל אינטרס הציבור מפני פרסומים מזיקים, שמירה מפני הטעיית צרכנים וכו' מצד אחד וחופש הביטוי המסחרי (לאור ח"י החדשים), חדירת התוכן השיווקי לצורות הפרסום , נורמה חברתית מקובלת, מתן האפשרות לעורכי דין צעירים להיכנס לעיסוק, ובעיקר תהליך של מירוץ טכנולוגי בעידן "פיצוץ המידע" באינטרנט ונותרים אנו עם כללים שקשה עד בלתי אפשרי לאכוף אותם [כחלק מכללים אלו אסור לעו " ד לציין במודעה פרסומית : ייעוץ ראשוני ללא תשלום ( או בסגנון של "נפגעת - מגיע לך הרבה כסף"), או אסור לו לפרסם בעמודים הראשיים של העיתון, אלא רק במדורים הפנימיים , אסור לו להשתמש באיזכורים בתקשורת בתוך אתר האינטרנט שלו , המודעה צריכה להיות בצבע אחיד ועד גודל מסויים. הכללים במלואם :כללי לשכת עורכי הדין (פרסומת), התשס"א - 2001]
במחקר זה נסקרות גם עמדותיהן של עם מס' גורמים בנושא, כולל גורמים בלשכת עורכי הדין בארה"ב (ABA), ה- Bar council באנגליה, יו"ר וועדת הפרסומת, וחברים ובעלי תפקידים נוספים בוודעת האתיקה של לשכת עורכי הדין בישראל. גם פרופ אסא כשר המומחה לאתיקה מקצועית, והמשפטן פרופ' עלי זלצברגר חלקו תובנותיהם בנושא. היות והאתיקה של עורכי דין בכלל, ושל כללי הפרסומת בפרט הינו נושא דינאמי אשר נראה כי עד היום, לא הצליחו ליצור אחידות בגישה אליו- נעשה כאן ניסיון להניח בסיס איתן להצעה לרוויזיה כוללת, כאשר וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין למעשה תרה אחרי פתרונות בנושא.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינה רשימה ביבליוגרפית, אלא מראי מקום בלבד.

קטע מהעבודה:

האתיקה הינה תפיסת הטוב- כיצד צריך לנהוג במקרים , בניגוד למוסר (תפיסת הישר). האתיקה בניגוד למוסר לא עוסק בשאלה מהם החיים הטובים (משפחה, עושר חומרי, התנהגות בין חברים בארגון) האתיקה יישומית מיושמת בחיים בנושאים של: אתיקה צבאית, אתיקה סביבתית, אתיקה רפואית- שיבוט, המתת חסד, ואתיקה מקצועית. המשפט מהווה מצבור של בעיות ודילמות שקשה לחשוב שהן קיימות אם לא נחשפת להם. במדינות מסויימות מועדפת הגישה הליברליסטית של ניטרליות אתית של המדינה-כשהמדינה לא נוקטת עמדה בשאלה מהם החיים הטובים, ולכן היא נמנעת מהתערבות בחיי אדם, כשאינה כופה על האזרחים תפיסה אתית כלשהי. עפ"י תפיסה זו המדינה מקיימת תפקיד פרוצדוראלי-מסדירה את הקיום בצוותא של אנשים המחזיקים בתפיסות אתיות שונות. לכן המדינה מתעסקת רק בתחום של הישר (אכיפת המוסר). הליברליסטים אשר מצדדים בשיקולי אוטונומיה ייתבעו מהמדינה להיות נייטראלית בשאלות אתיות על מנת לאפשר לכל אזרח להחליט באופן אוטונומי על האתיקה שאליה ירצה להיות כפוף. לעומת זאת, ישנה תפיסה פלורליסטית אשר קובעת מגוון של אוציות לצורות אתיות שונות. אך המדינה לא מתערבת מכיוון שמכירה בפלורליזם של התפיסות השונות. למעלה מכך, במדינות מסויימות יש התעסקות באתיקה (הגדרת הטוב) ובתוך כך ישנו עיגון של האתיקה בחקיקה ובפסיקה באופן נרחב. כך ניתן לראות עיגון במשפט הפלילי של כללי אתיקה מסויימים, כשאלו משקפים את המוסר הרווח בקהילה(עמדה שמרנית)(1) , או את התודעה הקולקטיבית(2).
---------------------------------------------------------------------
1. משנתו של הלורד פטריק דוולין, the enforcement of morals
2. הסוציולוג דורקהיים,"Mechanic and organic solidarity", division of labour in society

תגים:

אתיקה · דין · כללי · עורכי · פרסומת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כללי פרסומת של עורכי-דין", סמינריון אודות "כללי פרסומת של עורכי-דין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.