היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדין הפלילי והדין המשמעתי בהקשר לתופעת ההטרדה המינית במקומות עבודה

עבודה מס' 069306

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם דין משמעתי הינו כלי יעיל יותר מדין פלילי במניעת הטרדה מינית.

11,225 מילים ,36 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודתי בחרתי להתמקד באחת הזירות השכיחות ביותר להתרחשות תופעת ההטרדה מינית - מקום העבודה. כאשר ההטרדה המינית מתבצעת במקום העבודה הפגיעה במוטרדות היא כפולה: הן גם חשות בושה והשפלה באופן אישי וגם נפגעות מבחינה מקצועית. ההטרדה מינית במסגרת יחסי עבודה עלולה להעיב על חייהן המקצועיים של המוטרדות, לפגום בדימוין, בהגדרתן העצמית, בביטחונן המקצועי והתעסוקתי, בקידומן ובמעמדן בעבודה ולעיתים אף עולה להן במשרתן. כך, אין המוטרדות מסוגלות לבסס את מעמדן כעובדות מיומנות, מקצועיות ומוצלחות, ולהגיע לעצמאות כלכלית.
המוטרדות אינן הנפגעות היחידות בסיפור, גם המעבידים ומקום העבודה נפגעים ממקרי ההטרדות המיניות; ההטרדה המינית מעיבה על סביבת העבודה ומעכירה אותה. סביבת העבודה הופעת למנוכרת ומלחיצה. יתר העובדות חוששות שגם הן עלולות ליפול קרבן למקרה דומה וכך המוטיבציה שלהן עלולה להיפגם ולהביא לירידה בתפוקה. יתרה מזו, ההטרדה המינית גורמת ליצירת עלויות רבות למעביד, למשל: פרסום לא רצוי ופגיעה במוניטין, חוסר יעילות מצד העובדים המעורבים בפרשה, היעדרויות רבות וימי מחלה, השפעה שלילית על גיוס עובדים, התפטרויות וקושי במציאת מחליף בזמן קצוב ועוד.

על רקע זה, אנתח בעבודתי את הדין הפלילי והדין המשמעתי בהקשר לתופעת ההטרדה המינית במקומות עבודה. אשים לנגד עיני את המטרה לגלות, האם ראוי לסווג עבירת הטרדה מינית כעבירה התנהגותית שעליה מוטלת סנקציה פלילית, או שמא עדיף להשתמש בחלופה אחרת, פוגענית פחות, שהינה הדין משמעתי.
במהלך עבודתי אבחן פנים שונות לסוגית ההטרדה המינית. בחלק הראשון של עבודתי, אסקור את תופעת ההטרדה המינית בפרספקטיבה סוציולוגית, לשם הבנת הרקע לאורו נחקק החוק הישראלי. בנוסף, אבהיר ואפרט את ההתנהגויות האסורות המכוננות הטרדה מינית אסורה על פי החוק הישראלי, תוך יישום הוראות החוק בפסיקה הישראלית.
בחלק השני של עבודתי, אציג נקודות מבט של מלומדים שונים בנוגע למדיניות קרימינליזציה של הטרדות מיניות ואת גישתי בנושא.
בחלק השלישי של עבודתי, אבחן ואכריע האם הדין המשמעתי מהווה חלופה ראויה יותר מדין פלילי לשם מיגור תופעת ההטרדה המינית במקומות עבודה. תחילה, אסקור את הדין המשמעתי המצוי. לאחר מכן, אציג את יתרונות הדין המשמעתי על פני הדין הפלילי ולבסוף, אציג את הכשלים בדין המשמעתי ואציע הצעות לצמצום הכשלים בהתבסס על התרשמותי מהנושא.
בחלקה האחרון של עבודתי, אסקור את הדין הקיים בארה"ב בהקשר לתופעת ההטרדה המינית, תוך שאשווה את הדין בארה"ב לדין בישראל. כמו כן, אציע נקיטת מספר צעדים לשם שיפור יישום הוראות החוק הישראלי בקרב מעבידים ומקומות עבודה, בהתבסס על מודל נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה האמריקנית. כל זאת, במטרה להפוך את הדין המשמעתי לאלטרנטיבה עדיפה יותר מדין פלילי למיגור תופעת הטרדה מינית מילולית במקומות עבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'- החוק למניעת הטרדה מינית בישראל
א.1 - תופעת ההטרדה המינית במבט סוציולוגי
א.2 - משמעות החוק ויישומו.
פרק ב'- קרימינליזציה של הטרדות מיניות- שני צדדים למטבע
פרק ג'- הדין המשמעתי בישראל
ג.1 - הדין המצוי.
ג.2 - הדין המשמעתי- האומנם מהווה כלי יעיל מדין הפלילי במניעת הטרדה מינית.
פרק ד'- הדין בארה"ב והצעות ליישומו בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החוק בישראל קובע איסור פלילי ייחודי וחדשני על התנהגויות המכוננות הטרדה מינית אסורה. איסור ייחודי זה, עורר ויכוח בין מלומדים באשר לסוגיה האם ראוי להטביע אות קין של פליליות על מי שעבר על סעיף 3 לחוק וביצע הטרדה מינית אסורה? האם יש להטיל אחריות פלילית רק על מי שביצע התנהגות המכוננת הטרדה מינית פיזית (עבירה על סעיפים 3(א)(1)-(2) לחוק- להלן: "הטרדה פיזית"), או שמא יש להטיל אחריות פלילית גם על העובר עבירת הטרדה מינית מילולית (עבירה על סעיפים 3(א)(3)-(6) לחוק- להלן: "הטרדה מילולית")?

תגים:

הטרדה מינית · דין משמעתי · דין פלילי · חלופה · תקנון · משפטים · מוטרדות מינית · מטריד · הטרדות מיניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדין הפלילי והדין המשמעתי בהקשר לתופעת ההטרדה המינית במקומות עבודה", סמינריון אודות "הדין הפלילי והדין המשמעתי בהקשר לתופעת ההטרדה המינית במקומות עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.