היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של עורך הדין בקולנוע

עבודה מס' 069752

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בטענה כי ניתן להבחין בשינוי לרעה שחל באופן בו מוצגים עורכי-הדין בסרטים.

9,206 מילים ,19 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הנושא העומד במרכזו של חיבור זה מפגיש בין שתי דיסציפלינות שונות: משפט ותרבות, ומכונה 'תרבות משפטית פופולארית'.
במסגרת הנושא הרחב של התרבות המשפטית הפופולארית, יעסוק חיבור זה בתחום מצומם יותר, והוא משפט וקולנוע. לחיבור בין משפט ותרבות בכלל, ומשפט וקולנוע בפרט יש חשיבות רבה. לסרט העוסק בתחום המשפט יש תפקיד חשוב בפיתוח חוש ביקורתי אצל הצופה כלפי נושאים משפטיים וסוציו-משפטיים הבאים לידי ביטוי בסרט. בנוסף, סרטים מסוג זה מעלים לתודעת הציבור נושאים משפטיים חבויים ושמים אותם על סדר היום הציבורי. מעבר לתפקידים אלו של הקולנוע, יש לציין גם היבט נוסף, והוא העובדה שתוצרים קולנועיים מגיעים ליותר אנשי בפחות זמן, ומבחינה זו יעילים מאשר כל כלי תרבותי אחר, כמו עיתונים או ספרים. הקולנוע הוא אמצעי הביטוי המודרני העיקרי, אשר מתגבר בקלות על מחסומי שפה, השכלה ותרבות.
באופן ספציפי יותר, חיבור זה יעסוק באופן בו מוצגים עורכי-הדין בקולנוע. למעשה, עורך-הדין הוא אחת הפונקציות המרכזיות והחשובות ביותר בסרטים העוסקים במשפט. ההליך המשפטי הוא האמצעי שבזכותו נעשה הצדק, ועורך-הדין שם לוודא שכך יהיה. הוא הדמות שתפקידה להבטיח יושרה והגינות ולשמור על זכויותיהם של התובע והנאשם.

טענתי בחיבור זה היא שניתן להבחין בשינוי לרעה שחל באופן בו מוצגים עורכי-הדין בסרטים. אם בעבר מקצוע עריכת-הדין נחשב למקצוע אצילי, והעוסקים בו הוצגו כבני אדם מוסריים, הוגנים ורודפי צדק, בעשורים האחרונים ישנה מגמה של שינוי לרעה, הן בתפיסת המקצוע כשלעצמו והן בתפיסתם של עורכי-הדין שמוצגים כאנשים רעבים לכסף, לא מוסריים ומושחתים, אשר הצדק לא עומד בראש מעייניהם.
בחיבור זה בחרתי לכנות את עורך-הדין שמוצג באופן חיובי בכינוי "עורך-הדין הישן", לעומת "עורך-הדין החדש", כינוי המיוחס לעורך-הדין המוצג באופן שלילי יותר.
תחילה אסקור באופן כללי את דמותו של עורך-הדין בעולם המשפט עצמו, ואת האופן בו תופסת אותו המערכת המשפטית כשלעצמה. בפרק השני אמתח קווים לדמותו של עורך-הדין 'הישן' ואציג את המאפיינים העיקריים של דמותו. בפרק השלישי אבחן את דמותו של עורך-הדין 'החדש' ואת האופן בו נתפסת דמותו בקולנוע ובחברה. הפרק הרביעי יציג ארבעה מקרי בוחן: הסרטים: "מות הזמיר" ו- "...וצדק לכל", שינסו לתאר את עורך הדין 'הישן' והסרטים: "מוריד הגשם" ו"מייקל קלייטון" שיראו כיצד באה בהם לידי ביטוי דמותו של עורך-הדין 'החדש'.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'- עורך-הדין בעולם המשפט
פרק ב'- מיהו עורך-הדין 'הישן'?
פרק ג'- מיהו עורך-הדין 'החדש'?
פרק ד'- מקרי בוחן:
1. דמותו של עורך הדין 'הישן' בסרטים "מות הזמיר" ו-"...וצדק לכל"
הסרט "מות הזמיר"
הסרט "...וצדק לכל"
2. דמותו של עורך-הדין 'החדש' בסרטים "מוריד הגשם" ו"מייקל קלייטון"
הסרט "מוריד הגשם"
הסרט "מייקל קלייטון"
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Rafter מתייחסת בספרה לתעשיית סרטי בית המשפט בארצות הברית מאז החלו לייצר אותם בתחילת שנות ה-30. היא מבחינה בין שלוש תקופות בהתפתחותם של סרטים אלה. התקופה הראשונה מתחילה בשנות ה-30 ונמשכת עד לאמצע שנות ה-50, והיא מכונה תקופת "הנסיינות וסרטי המשפט האפלים" (Experimentation and the law noirs).

תגים:

עורך דין · עורכי דין · קולנוע · דמות · עורך דין ישן · עורך דין חדש · דרמות · בית משפט · מות הזמיר · צדק לכל · מוריד הגשם · מייקל קלייטון · משפט וקולנוע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של עורך הדין בקולנוע", סמינריון אודות "דמותו של עורך הדין בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.