היישום אינו מחובר לאינטרנט

צעירות חסרות מנוח - ייצוג הנשים באופרות הסבון האמריקניות.

עבודה מס' 067561

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסדרה "צעירים חסרי מנוח".

2,647 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שידורי הטלוויזיה החלו באופי של תיאטרון מצולם, אך עם התפתחות מצלמות קלות, שיפור עריכה וצילומי חוץ, חלו בשנות ה- 80-90 שינויים טכנולוגיים שהשפיעו על הנרטיב של תוכניות הטלוויזיה והובילו להיווצרן של סדרות פופולריות, הפונות לקהל רחב ככל האפשר. לדברי למיש, הסוגות השונות של תוכניות הטלוויזיה מאופיינות בקווי עלילה דומים, במבנה קבוע ובדמויות מוכרות וצפויות מראש, כך, שהצופים פטורים מהשקעת מאמץ בזמן הצפייה. (למיש, 1994). אופרות הסבון, המכוונות בעיקר לנשים, הגיעו לטלוויזיה בשנות ה-50 של המאה ה-20. תחילת דרכן כסדרות בדיון בהמשכים שהופיעו בעיתונים במאה ה-19 ולאחר מכן ככלי פרסומי בשרות יצרני הסבון ברדיו האמריקני בשנות ה-30. כיום, הן משודרות במועדים קבועים ותכופים, לרוב מדי יום וכוללות צוות שחקנים גדול וקבוע והפקה זולה. תוכנן עוסק בחיי היום יום של קהילה קטנה שאותה מלווה הסדרה לאורך שנים. (ליווינגסטון, 2003). בעבודה זו בחנתי את אופרת הסבון "צעירים חסרי מנוח" בראייה רחבה של הדמויות, תוך בחינה ביקורתית של חמישה פרקים מהסדרה.

קטע מהעבודה:

באופרת הסבון, צעירים חסרי מנוח, ניתן למצוא את ה"אישה הטובה", שהיא גם "הרעיה", העומדת בצלו של בעלה וחוץ מלקדם את דמותו אין לה ייעוד משמעותי. היא מוגבלת לחיים הנשלטים בידי המשפחה והקשרים הבין אישיים וממוקדת בחיי הבית, המשפחה והרכילות. היא שואבת את כוחה מבעלה וביכולתו לערער את ביטחונה בכל עת. דמות זו מוצגת ביחס לגבר ומאופיינת ברגשיות יתר, בהתייחס לנוירוזות שמקובל לייחס לנשים ולנשיות. היא דורשת הגנה ומציעה אהבה ותמיכה לגבר שלה. היא ידידותית, לעיתים ילדותית, לעיתים נשית ובעיקר פסיבית. מאפיינים אלה באים לידי ביטוי בתוכנית צעירים חסרי מנוח באמצעות שלוש דמויות: טרישה מקניל, שרון ניומן וניקי ניומן, שלושתן בחורות מרשימות במראן וחייהן סובבים סביב בעליהן ומשפחתן.

תגים:

צעירים · חסרי · מנוח · עקרות · בית · נואשות · נשים · תקשורת · טלוויזיה · מדיה · פנאי · תרבות · פופולרית · מגדר · אהבה · מיניות · סקס · פמיניזם · נשיות · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צעירות חסרות מנוח - ייצוג הנשים באופרות הסבון האמריקניות.", סמינריון אודות "צעירות חסרות מנוח - ייצוג הנשים באופרות הסבון האמריקניות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.