היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד אפשר למקסם את פוטנציאל הסינרגיה כדי להביא להצלחה במיזוג בינלאומי

עבודה מס' 067545

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות, המטרות וקביעת האסטרטגיה בחברה המעוניינת להתמזג עם חברה אחרת, תוך התייחסות לקשיים הגורמים לכישלון התהליך, ולגורמים להצלחה.

7,962 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מיזוגים ורכישות הם כיום אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחות וגדילה של חברות, השואפות לתפוס נתח שוק משמעותי ולהיות מובילות בתחומן. יש ביקוש גובר לאנשים המיומנים בתכנון, ניהול, וביצוע של תהליכי מיזוג ורכישה.
בנוסף הרצון להפוך לשחקן משמעותי יותר בין אם מדובר בזירה המקומית או לחליפין בזירה הבינלאומית יחד עם התגברות תהליכי הגלובליזציה ויציבות הכלכלה העולמית מעודדים תהליכים של מיזוגים ורכישות.
ואולם החלטות על רכישות ומיזוגים הן לרוב החלטות מורכבות ומפותלות. אך סקירת מסד הידע הקיים בתחום מראה, כי מנהלים רבים מקבלים החלטות על רכישות ומיזוגם בצורה אינטואיטיבית. גם כאשר ישנה מוכנות לניתוח שיטתי ומקיף יותר, מגבלת היכולת הקוגניטיבית האנושית מקשה מאד על ביצוע אנליזה שלמה ומדויקת של מכלול השיקולים והגורמים המשפיעים על החלטות רכישה ומיזוג וקשת ההשלכות הצפויות. אמירה זו נכונה גם במקרים שבהם ההחלטה נמצאת באחריות קבוצתית.
נשאלת השאלה מה הגורמים להצלחה או כישלון של נישואים ארגוניים ? מסיכום מחקרים שנערכו במשך עשרות שנים מתברר כי שעור הכישלון הוא לפחות 50%! בסקרים שנערכו בשנים האחרונות הגיע שעור החברות שנכשלו בהשגת מטרות המיזוג ל-83%!!! למרות זאת,מספר המיזוגים והרכישות והכסף המעורב בשנים האחרונות רק עולה משנה לשנה וזאת בניגוד לאכזבה למשקיעים, בעלי מניות, הנהלה, עובדים וכיו"ב.
המצב המעניין של צמיחה בכמות המיזוגים והרכישות במקביל לעלייה באחוז הכישלונות שלהם, משך את תשומת לבם של חוקרים מתחומים שונים במנהל עסקים. ההסבר העיקרי לתוצאות המיזוגים העגומות הוא שלא תמיד ממומש פוטנציאל הסינרגיה בתהליך היישום של אסטרטגיית המיזוג והרכישה, כדי לבחון את הבעיה העלו המומחים מספר סיבות: הכרות מוגבלת עם מהות הסינרגיה ומקורותיה זאת תוך כדי העדר תוכנית עסקית המציגה תכנון מדויק ומפורט כיצד מהלך מעין זה צריך להיעשות מההיבט הארגוני, הסביבתי והכספי,או חוסר ישום כל הידע הקיים בקרב המנהלים.
סיבה נוספת היא, הסינרגיה הלא מנוצלת מחוסר תכנון מוקדם. תכנון מוקדם ימנע עלויות מיותרות ויזהה את מקורות הסינרגיה העיקריים. הוא יאפשר מיצוי פוטנציאל הסינרגיה לפי שלבים ובלוח זמנים קצר יחסית. ללא תוכנית מוגדרת, פוטנציאל הסינרגיה מתמוסס בתהליכים ארגוניים ארוכים ומורכבים שלא נושאים פרי.
בהסתכלות אחרת אפשר לומר כי סיבה נוספת היא הבדלי התרבות הלאומית הניהולית והארגונית, המאפיינת את שני הצדדים בשוק הבינלאומי, אשר מובילים לכשלים בתהליך המו"מ, וקשיים בישום האסטרטגיה עקב בחירת תהליך אינטגרציה לא נכון של הארגונים לאחר חתימת ההסכם.
מגמת העבודה הינה לתת מענה לשאלת המחקר: "כיצד אפשר למקסם את פוטנציאל הסינרגיה כדי להביא להצלחה במיזוג בינלאומי", וזאת דרך התייחסות למשתנים הבלתי תלויים: רמת הסינרגיה, למידה והבדלי תרבות.

תוכן עניינים:
פרק א'
פרק ב' - הסיבות המטרות וקביעת אסטרטגיה
פרק ג' -יתרונות הסינרגיה לעומת הקשיים הצפויים כמטרה לניצול מכסימלי
פרק ד' הבדלי תרבות-כיצד משפיעים על מיזוג החברה
פרק ה' - סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במחקר שנערך על ידי Dickerson A. P. et. al. (2003) נבדקו 2 שאלות מחקר והם: מהי המטרה של חברה המיישמת רכישה ושל חברה נרכשת? האם אסטרטגיית "תקיפה" המיושמת דרך רכישה של חברה מתחרה הינה דרך טובה עבור חברה להגן על עצמה מפני היותה מטרה להשתלטות מוצלחת?
אסטרטגיית "תקיפה" מקדמת הגנה מפני רכישה בכך שחברה המיישמת רכישה גדלה במהירות ומצב זה מקדם את הסיטואציה של אי רכישתה עצמה על ידי חברות אחרות. המטרה של חברה המיישמת רכישה הינה לבסס את מעמדה בענף ובכך למנוע מצב של רכישתה בעתיד והמטרה של החברה הנרכשת הינה למנוע מצב של רכישה נוכחית שלה.

תגים:

סינרגיה · הצלחה · שיתוף · פעולה · אסטרטגיה · רכישה · מכירה · מיזוגים · ורכישות · ניהול · בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד אפשר למקסם את פוטנציאל הסינרגיה כדי להביא להצלחה במיזוג בינלאומי", סמינריון אודות "כיצד אפשר למקסם את פוטנציאל הסינרגיה כדי להביא להצלחה במיזוג בינלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.