היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון אפק ותפקידו באסיה פסיפיק - כיצד יכולה יפן לנצלו לטובתה

עבודה מס' 050515

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הפוטנציאל של יפן להיות מובילה בכלכלה האסיאתית באמצעות ארגון זה.

8,195 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לעמוד על שני נושאים הקשורים ושלובים זה בזה באופן מעניין ביותר: הארגון האסייתי אפק, ושילובה של מדינת יפן בו. ברצוני להראות באמצעות עבודה זו כיצד ניתנת ליפן האפשרות להוביל את אסיה להישגים
כלכליים יוצאי-דופן בתחום הסחר וההשקעות - במסגרת אפק - תוך התמודדות בכוחות חיצוניים לאסיה, בתוך אסיה ואף ביפן עצמה. הסוגיה מרתקת כיוון שאסיה איננה מפסיקה להתפתח. בסיכום העבודה אצביע על הקשר שבין מצבה
הכלכלי הנוכחי של יפן, חברותה באפק ויחסיה עם יתר המדינות באסיה פסיפיק - ככזה שיקבע במידה רבה את עתידה כמובילת הגוש האסייתי לאתגרי המילניום הבא.

ארגון Asia Pacific Economic Cooperation (להלן אפק) לא "נולד" בקלות, ובתחילת הדרך ביקשו חלק מהמדינות שהקימו אותו לקרוא לרעיון שמסתתר מאחוריו: Community ולא Cooperation -. כמו כן נדונה השאלה אם צריך לעשות הפרדה בין המילים 'אסיה' ו- 'פסיפיק' ע"י מקף (אסיה-פסיפיק), על מנת להדגיש את ההפרדה ביו שני האזורים הבעייתיים הללו.
כיום מונה הארגון 18 מדינות-חברות*, המהוות יחדיו כ-40% מן האוכלוסייה העולמית, ויותר מ-50% מן התוצר המקומי הגולמי (GDP) העולמי. כמו כן, חברות אלה אחראיות על תפוקה כוללת שמסתכמת ביותר מ-40% של היצוא העולמי הנוכחי.
הארגון כולל את יפן, ארה"ב, וסין - שלוש מן הכלכלות הגדולות, המתפתחות והמובילות בעולם כיום. ההחלטות בו מתקבלות תוך קונצנזוס, אם כי החברות עצמן הכניסו ללקסיקון המינוחים שלהן את המינוח "קונצנזוס גמיש".
באפק קיימות תרבויות שונות, אוכלוסיות בגדלים שונים וקבוצות אתניות רבות.
הארגון כולל בתוכו מונרכיות כמו יפן; מדינות השייכות לBritish - Commonwealth כאוסטרליה, מלזיה, סינגפור, ניו-זילנד, בורניי וקנדה; דמוקרטיות כמו ארה"ב ודרום קוריאה - ואף מדינה קומוניסטית כסין העממית.
מהו אותו רעיון שעומד מאחורי ההקמה של אפק ? (שהרי, קדמו להקמת הארגון ניסיונות שונים וכושלים לכונן ארגון אזורי באסיה-פסיפיק).
-----------------------------------------------------------------------------
* הארגון כולל את: אוסטרליה, ברוניי, קנדה, צ'ילה, סין, הונג-קונג, אינדונזיה, יפן, קוריאה, מלזיה, מקסיקו, ניו-זילנד, פפואה ניו-גינאה, פיליפינים, סינגפור, טייוואן, תאילנד וארה"ב.

תוכן עניינים:
הקדמה
תרבות וציביליזציה - אסיה מתעוררת
מנהיגים ופקידות בירוקרטית
ארגון אפק - התהוות וגיבוש
אפק- מטרות ויעדים
אפק - חזון אל מול קשיים
לקראת 2020
החשת צעדי הליברליזציה
הפורומים של אפק - באילו מסגרות נוהג הארגון להתכנס ולפעול?
קבלת החלטות
מאזן הכוחות באסיה פסיפיק
יפן ואסיה פסיפיק
יפן ואפק
הפעילות היפנית באפק - נגזרת של מאבקי כוח פנימיים בתוך יפן עצמה
האורז כמכשול להנהגת אפק בידי יפן
יפן ואפק - סיכומו של דבר: פעילות ואתגרים
רשימה ביבליוגרפית
הערות שוליים

מקורות:

CURTIS, GERALD, THE UNITED STATES, JAPAN, AND ASIA, NEW YORK: NORTON, 1994, .
DEVAN, JANADAS, SOUTHEAST ASIA: CHALLENGES OF THE 21ST CENTURY, SINGAPORE: INSTITUTE OF SOUTH-EAST ASIAN STUDIES, 1994, .
ELEGANT, ROBERT, PACIFIC DESTINY: INSIDE ASIA TODAY, NEW YORK: CROWN BOOKS, 1990, .
HAGGARD, STEPHAN, PATHWAYS FROM THE PERIPHERY, ITACHA: CORNELL UNIVERSITY PRESS, 1992, .
HITCHCOCK, DAVID, ASIAN VALUES AND THE UNITED STATES: HOW MUCH CONFLICT ?, WASHINGTON: CENTER FOR STRATEGIC AND INTERNATIONAL STUDIES, 1994, .
LARDY, NICHOLAS, CHINA IN THE WORLD ECONOMY, (WASHINGTON: INSTITUTE FOR INTERNATIONAL ECONOMICS, 1994, .
LINCOLN, EDWARD, JAPAN'S NEW GLOBAL ROLE, WASHINGTON: BROOKINGS INSTITUTION, 1993, .
MACK ANDREW, AND RAVENHILL JOHN, PACIFIC COOPERATION: BUILDING ECONOMIC AND SECURITY REGIMES IN THE ASIA PACIFIC REGION, BOULDER: WESTVIEW PRESS, 1995, .
SCHOTT, JEFFREY, THE URUGUAY ROUND: AN ASSESSMENT, WASHINGTON: INSTITUTE FOR INTERNATIONAL ECONOMICS, 1994, .
WOODS, LAWRENCE, ASIA-PACIFIC DIPLOMACY: NONGOVERNMENTAL ORGANIZATIONS AND INTERNATIONAL RELATIONS, VANCOUVER: UBC PRESS, 1996, .

תגים:

עולמית · יפן · אירגון · כלכלה · גלובליזציה · אסיה · cepa

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון אפק ותפקידו באסיה פסיפיק - כיצד יכולה יפן לנצלו לטובתה", סמינריון אודות "ארגון אפק ותפקידו באסיה פסיפיק - כיצד יכולה יפן לנצלו לטובתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.