היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנועות האסלאמיות: בין רוח לפוליטיקה

עבודה מס' 067494

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות לעלייתן של התנועות אסלאמיות במצרים, סוריה וירדן.

4,480 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו בחנה את פעילות התנועות האסלאמיות במצרים, ירדן וסוריה. טענתי היא כי תהליך הדמוקרטיזציה בעשורים האחרונים הביא לכך שבמדינות שבהם אינטרס היציבות והביטחון למשטר היה משותף גם לראשי המדינה וגם לתנועות, השיגו התנועות האסלאמיות הישגים גדולים יותר על ידי השתלבות בתהליכים דמוקרטיים הכוללים בחירות, נציגים וקבלה כללית של כללי המשחק במשטר. הדבר נובע מן העובדה שהתנועות האסלאמיות מבינות כי חוסר יציבות במשטרי המדינות אינו פועל לטובתן וכי הישגיהם תלוי בשילובן במשטרים המתקיימים באותן המדינות.
ברפרט זה אגדיר אסלאמיזם מהו ואבאר מושגים מרכזיים, אבדוק את הסיבות לעלייתו ואבחן פעילות של תנועות אסלאמיות במצרים, סוריה וירדן תוך הצגת התמודדות משטרי המדינות עם פעילותם במדינה.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. מושגים מרכזיים
3. דיון
4. מצרים
5. ירדן
6. סוריה
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג "אסלאם פוליטי" מתייחס לנטייתן של תנועות המוסלמים להעמיד את הפוליטיקה כזירה המרכזית של האסלאם, ולשאיפתן להקים או לקומם מחדש מדינת הלכה אסלאמית, אשר לפי תפיסתן, התקיימה בעבר הרחוק. מהותו של האסלאם אינה מתבטאת בדיני טהרה, אלא בהשגת עוצמה בעולם. על פי גישה זו שואפות התנועות האסלאמיות לחדש או לשנות את ההקשר הסמלי והפורמאלי שהתקיים בעבר בין דת ופוליטיקה ולהופכו לקשר אמיתי והדוק (ליטבק 1997, 12).
ישנו פרדוקס בעליית האסלאמיזם, בצד אחד תנועות אלה שואבות השראה מהעבר ושואפות להחיות מיתוס של משטר אסלאם אידיאלי מהעבר הרחוק, כמודל לאימוץ וחיקוי בעת החדשה. מצד שני, הן עצמן תוצר מובהק של העת המודרנית מבחינת גורמי צמיחתן הייחודיים לתקופה זו על פי ליטבק, ישנה באסלאם תופעה חשובה והיא האידיאולוגיזציה של האסלאם, כלומר הפיכתו של האסלאם מדת, שעיקרה עיצוב יחסיו של האדם כלפי בוראו, לאידיאולוגיה פוליטית המתמקדת בתיקון החברה בעולם הזה.

תגים:

ירדן · סוריה · מצרים · איסלאם · איסלם · התנועות · האיסלאמיות · העולם · הערבי · דמוקרטיה · בעולם · הערבי · דמוקרטיזציה · אסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנועות האסלאמיות: בין רוח לפוליטיקה", סמינריון אודות "התנועות האסלאמיות: בין רוח לפוליטיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.