עבודה מס' 066011
מחיר: 302.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תכנית לימוד להוראת מטפורות בשירת ילדים ברוח האינטליגנציות המרובות
7,081 מילים ,12 מקורות ,2004
" אל תכשירו את הנוער ללמוד בכפייה ובנוקשות, אלא כוונו אותם לעשות זאת באמצעות מה שמשעשע את מוחם כדי שתיטיבו לגלות בדייקנות את הנטייה המשונה של גאוניותו של כל אחד מהם"(אפלטון).
ילדה צעירה יושבת במשך שעה עם בוחן. היא נשאלת שאלות שבאות לבדוק את מצבור הידע שלה ומבצעת משימות רבות. מטרת פגישה זו לקבוע את מנת המשכל של הילדה, ה-IQ שלה (Intelligence Quotient). למספר שייצג את מנת המשכל שלה, יהיה קרוב לוודאי השפעה מכרעת על עתידה של הילדה, בצורה שבה מוריה יתייחסו אליה ובקביעת הזכאות שלה לפריבילגיות מסוימות (Gardner,1983,3 ).
כך נפתח ספרו של פרופ' הווארד גרדנר Frames of Mind (1983), ששינה את פני החינוך כפי שאנו מכירים אותו.
כמאה שנה לאחר שהמציא הפסיכולוג הצרפתי אלפרד בינה את המבחן הראשון למדידת האינטליגנציה האנושית, מגיע גרדנר ומציע תיאוריה חדשה לגמרי לגבי מרכיבי האינטליגנציה האנושית והדרכים להעריך ולמדוד אותה. התיאוריה, העומדת במרכזו של הספר, לפיה ישנם סוגים שונים ונפרדים של יכולות אנושיות, אותן מכנה גרדנר "אינטליגנציות", עומדת בסתירה לראייה הקונבנציונלית את האינטליגנציה כיכולת גלובלית אחת שבאה לידי ביטוי באמצעות הכשרים הלשוניים והמתמטיים-לוגיים בלבד.
ראייה קונבנציונלית זו היא עדיין מנת חלקם של מורים רבים. בעבודתי זו ניסיתי לפתח יחידת תוכן בספרות ברוח תיאוריית האינטליגנציות המרובות של גרדנר. מקצוע הספרות משתייך למקצועות בהם דרך ההוראה והמשימות הנדרשות מהתלמידים מביאים לידי ביטוי בעיקר את האינטליגנציה הלשונית תוך התעלמות משימוש בכשרים אחרים כמו כשרון לציור או כשרון מוזיקלי. הנושא הספרותי אותו בחרתי הוא :מטפורות בשירי ילדים, הנושא לכשעצמו אינו פשוט והיווה עבורי אתגר להוראה.
ההשערות שאותן ניסיתי לאשש בעבודתי זו הן:
- ניתן להביא לידי ביטוי בהוראת נושא ספרותי שימוש בשבע האינטליגנציות השונות.
- הוראה ברוח תיאוריית האינטליגנציות המרובות מסייעת להבנה טובה יותר של הנלמד.
תחילה, אנסה לעמוד על עיקרי תיאוריית האינטליגנציות המרובות של פרופ' גרדנר
על המשמעות החינוכית של גישת האינטליגנציות המרובות ועל פיתוח תוכניות לימודים ברוח תיאוריה זו, לשם כך נעזרתי בספרו של תומס ארמסטרונג,"אינטליגנציות מרובות בכיתה" (1996) שיישם את תיאוריית ריבוי האינטליגנציות למצבי הוראה ולמידה בכיתה.
מלבד הצגת הרקע התיאורטי שבבסיס תיאוריית האינטליגנציות המרובות אתן את הדעת גם לפירוש המושג "מטפורה" ולרקע תיאורטי אודות למקומה בשירת הילדים.
בשלב הבא אתאר את התוכנית שבניתי להוראת מטפורות בשירת ילדים ברוח האינטליגנציות המרובות ואת התהליך אותו עברתי בעת בניית התוכנית המבוסס על הרקע התיאורטי לעיל, וכמו כן אציג דיווח מיישום התוכנית בכיתה, התרשמותי ומסקנותיי מיישום זה.
מהרקע התיאורטי אודות תיאוריית האינטליגנציות המרובות ומהתנסותי המעשית, כפי שיתואר להלן,מתחדדת ההכרה שכל אחד מאתנו הוא יחיד ומיוחד וחובתו ואחריותו של כל איש חינוך להתייחס לכל ילד ככזה ולסייע לו בלמידה ובצמיחה.
תוכן העניינים:
מבוא
אינטליגנציה ע"פ פרופ' הווארד גארדנר
המשמעות החינוכית של גישת האינטליגנציות המרובות
פיתוח תוכניות לימודים ברוח האינטליגנציות המרובות
המטפורה ומקומה בשירת ילדים
פיתוח יחידת תוכן בספרות- מטפורות בשירת ילדים ברוח תיאוריית האינטליגנציות המרובות
מתכנון לביצוע
סיכום
ביבליוגרפיה
גארדנר · מחוננות · מטאפורה · ספרות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח יחידת תוכן בספרות ברוח תיאוריית האינטליגנציות המרובות", סמינריון אודות "פיתוח יחידת תוכן בספרות ברוח תיאוריית האינטליגנציות המרובות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.