היישום אינו מחובר לאינטרנט

הספר "חלף עם הרוח" לאור ההתפתחות ההיסטורית והפוליטית של ארה"ב

עבודה מס' 040300

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הדרום-עולם שחלף עם הרוח ומלחמה ושיקום.

1,994 מילים ,3 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

הספר "חלף עם הרוח" משרטט את דיוקנה של תקופה גועשת ודרמטית בתולדותיה של ארה"ב. ברומן, מתוארים החיים בדרום ארה"ב לפני מלחמת האזרחים, במהלך המלחמה ומייד לאחריה. מתוארת תבוסתו הקשה של הדרום, ביטול מוסד העבדות ובנייה מחודשת של המדינות.

כדרכה של סיפורת, המאורעות המתוארים מקבלים את משמעותם ועיצובם באמצעות הדמויות המרכזיות, ובמיוחד בצמוד לנקודת-התצפית של הגיבורה הראשית - סקארלט אוהארה. המאורעות ההיסטוריים מתוארים דרך תפיסותיהם ותחושותיהם הסובייקטיביות של אנשי הדרום, וזאת הסיבה לכך שאין בספר תיאורים של גילויי אלימות, ודיכוי קשה כלפי העבדים השחורים באחוזות הדרומיות.
מיתוסים רבים התפתחו סביב הדרום של ארצות הברית, והספר "חלף עם הרוח" היה לאחד הגורמים שתרמו לכך1. בספר הדרום מצטייר כעולם אצילי, תרבותי, הרמוני ושלו, שבו העבדים נהנים למלא את מאווי אדוניהם, ולשרתם. במציאות - לא הייתה אווירה פסטוראלית מעין זאת.

את הצלחתו של הספר ניתן לזקוף לא רק למיתוס הכובש של "הדרום האבוד", אלא כמובן גם לדמותה הנועזת של הגיבורה: אשה כובשת המורדת במוסכמות הנוקשים של תקופתה ביחס למקומה ותפקידה של אשה בחברה.
הגיבורה, החיה בתקופה שבה שינתה המדינה את פניה, מסתגלת לשינויים שחלים בעולמה ונלחמת על חייה, הצלחתה, אושרה ועתידה הכלכלי - ממש כמו אמריקה של אותה תקופה.
הרומן, שהפך לרב-מכר גם בגרסתו הקולנועית, מתרפק על העולם ש"חלף עם הרוח", וכדרכה של נוסטלגיה, יש והוא מייפה את המציאות.
יחד עם זאת, העלילה צמודה למקומות, וארועים הסטוריים ופוליטיים של התקופה, ולקורא נפתח צוהר להכרת העולם הדרומי שחלף מן העולם.
------------------------------------------------------------
1. גוטפלד, ארנון. ממושבות למלחמת אזרחים, עמ' .106-107

תוכן עניינים:
מבוא
1. הדרום - עולם שחלף עם הרוח
2. מלחמה ושיקום
3. סיכום
ביבליוגרפיה




מקורות:

גוטפלד, ארנון. ממושבות למלחמת אזרחים, משרד הביטחון - ההוצאה לאור, 1986.
סמואל אליוט מוריסון, הנרי סטיל קומאג'ר, ויליאם אי. לכטנברג. (עורך מדעי: חגי הורוביץ). ההיסטוריה של ארצות- הברית, הוצאת זמורה ביתן, 1984.
MITCHELL, MARGARET. GONE WITH THE WIND, PAN BOOKS, 1974.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הספר "חלף עם הרוח" לאור ההתפתחות ההיסטורית והפוליטית של ארה"ב", סמינריון אודות "הספר "חלף עם הרוח" לאור ההתפתחות ההיסטורית והפוליטית של ארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.