היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיבוש חברתי ודמוקרטיה

עבודה מס' 067487

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזה מידה ישנו קשר בין גיבוש חברתי לדמוקרטיה - סקירת דעותיהם של חוקרים מרכזיים.

3,165 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

לממשל דמוקרטי אין נוסחה ברורה ומוסכמת. כאשר מחפשים את התנאים לדמוקרטיה, עולה השאלה מהו היחס שבין דמוקרטיה לגיבוש החברתי ולמכנה משותף לאזרחי המדינה, ובאיזה מידה ישנו מכנה מאחד משותף התורם לדמוקרטיה והמתבסס על תרבות, תקשורת, ערכים ולאומיות. המחלוקת הינה באיזה מידה ישנו קשר בין גיבוש חברתי לדמוקרטיה?

תוכן עניינים:
הגדרת הבעיה
המחלוקת העיקרית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הליברליזם הקלאסי טוען שלא. לפי טענה זו ישנו מכאניזם קבוע שיביא לדמוקרטיה, מכאניזם זה נע לפי טבע האדם וחוקיו הטבעיים ואינו תלוי במכנה משותף תרבותי לאזרחים אלא להעמדת חוקות מתאימות שיציבו את הגופים האנושיים [פרטים ומוסדות] ביחס הנכון זה כלפי זה. זהו למעשה מרשם מדעי לכינונה של הקהילה הפוליטית. התומך הגדול במכאניזם זה היה מדיסון ולראיה החוקה האמריקאית שמשקפת אותו.
שמיטר (Philippe C. Schmiter) מתייחס במאמרו לרקע ההיסטורי של התפתחות החברה האזרחית ושואל כיצד מרכיבי החברה האזרחית משפיעים על תהליך גיבוש המשטר הדמוקרטי?
בתחילה שמיטר מגדיר את החברה האזרחית כחברה שבה דפוסי החיים אינם מוכתבים על ידי המדינה והיא חופשית להתארגנויות אה-פוליטיות מובהקות אך עם זאת החברה יוצרת חברה פוליטית פעילה ועצמאית.

תגים:

דמוקרטיה · גיבוש · חברתי · חברה · אזרחית · ערכים · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיבוש חברתי ודמוקרטיה", סמינריון אודות "גיבוש חברתי ודמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.