היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיר "המנוס האחרון", מתוך: הגברות העולה / אצ"ג

עבודה מס' 067451

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מפורט של השיר.

1,333 מילים ,2009

תקציר העבודה:

בשיר "המנוס האחרון" מצטייר לנגד עיננו דובר המבקש לשכנע את נמעניו בצדקת עמדתו. אקט התקשורת הוא חד כיווני מהבחינה של דובר שפונה לנמעניו, אך האקט הופך להיות דו כיווני כאשר נדבר על משורר שפונה לקוראיו, משורר שפונה אלינו. אופן הצגת הדברים בצורה "סיפורית", השימוש בלשון פיגורטיבית, בפרסוניפיקציה, דאיקטים, משמש כאמצעי ליצירת קירבה בין הדובר לקוראים, ובכך תורמים לאפקט הרטורי שהדובר מבקש להשיגו. שירו של אצ"ג בונה עולם שבו האמנות היא המפלט האחרון של האדם ממצוקת הקיום.

קטע מהעבודה:

בשיר "המנוס האחרון" של אצ"ג בא לידי ביטוי אקט תקשורתי מורכב בין משורר לקוראים ובין דובר לנמענים לא מזוהים. הדובר הוא מעין 'מספר' שיוצר מהלך מודע במהלך השיר האמור לבטל את ההפרדה בן קיומו הגשמי לבין קיומו הרוחני, בין "פנים" ל"חוץ", בין "רגש" ל"שכל" ובין "מחשבה" ל"מעשה". במהלך השיר הוא פונה לנמעניו בקריאה כגון: "אמן אני אומר לכם", קריאה שיש בה שימוש במטבע לשון המקובל על ישו, אך כאן הדובר יוצא מעמדת השליחות, ומטבע הלשון מחזק אמת שהגיע אליה הדובר כמסקנה סופית. השיר בנוי במבנה רטורי שמכוון ליצירת אהדה או סלידה מצד הקורא, מבקש באמצעים שונים ליצור תגובה אצלו דרך הפניות השונות אליו. העולם שנבנה לנגד עיננו הוא עולם ריאליסטי שבו משתקף אקט התקשורת בין דובר לנמעניו, כאשר הדובר מתאר מהלך ארספואטי בפני נמעניו.

תגים:

שירה · שירים עבריים · משורר · ציונות · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיר "המנוס האחרון", מתוך: הגברות העולה / אצ"ג", סמינריון אודות "השיר "המנוס האחרון", מתוך: הגברות העולה / אצ"ג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.