היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיח האזרחות במדינת ישראל

עבודה מס' 067190

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבניית הזהות האזרחית של מדינת ישראל מקום המדינה, באמצעות שלושה שיחים מרכזיים.

2,369 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

למושג אזרחות מובנים רבים אך בכלליות ניתן להגדירה "...כמעמד הניתן לאדם או לקבוצת אנשים, המגדיר את מערכת היחסים ביניהם לבין מדינה מסוימת" . אולם אזרחות היא הרבה יותר מכך: יש לה השלכות פוליטיות וחברתיות עמוקות- אזרחות כמושג "המקשר בין המבנה החברתי לתרבות הפוליטית ובין החברה למדינה" . מושג האזרחות בישראל משתנה מתקופה לתקופה. ישראל כמקרה מיוחד משאר המדינות- היא המדינה היחידה בו הלאום הוא גם הדת: המדינה מוגדרת כמדינת היהודים, ולא של כל אזרחיה. הקונפליקט בין רצון המדינה להיות דמוקרטית שוויונית ופלורליסטית לבין הרצון לשמירה על אופי המדינה היהודי מלווה את המדינה עוד מחיתוליה. מושג האזרחות בחברה הישראלית עבר גלגולים רבים וכיום יש לו משמעות רחבה הרבה יותר מההגדרה המילונית גרידא.

לפי פלד ושפיר בשיח האזרחות קיימים שלושה חלקים: שיח רפובליקני, שיח אתנו- לאומי ושיח ליברלי. השיחים הללו מתקיימים בו זמנית, במה שנקרא "משטר השילוב", כאשר בכל תקופה צריך לבחון את השיח הדומיננטי.
תחילה אדון בעליית השיח הרפובליקני ששולב עם השיח האתנו- לאומי, כפי שמוסבר במאמרו של עילם, המסביר את ההבדל בין ציונות לפטריוטיות.

קטע מהעבודה:

בתקופת טרום המדינה (שנות השלושים) ועד המהפך הפוליטי בשנת 77', האליטה הפוליטית והחברתית (לימים תיקרא תנועת "העבודה") הכירה בשיח הרפובליקני, שהכיר בהיררכיות שונות בחברה. תחילה אדון בעליית השיח הרפובליקני ששולב עם השיח האתנו- לאומי, כפי שמוסבר במאמרו של עילם, מסביר את ההבדל בין ציונות לפטריוטיות. ציונות מתחילתה שמה דגש על שיח אתנו- לאומי, לכידות אתנית יהודית וכוונה עצמה למציאת בית יהודי בו כל יהודי העולם והגולה יתאחדו לכדי עם: "כל עניינה של הציונות היה במדינה יהודית" . ראייה לכך ניתן למצוא באופי ההתיישבות בארץ ישראל עם העליות חדורות רוח הציונות, שפעלו להשיג רצף טריטוריאלי יהודי ופחות להשגת ארץ ישראל השלמה: "ארץ ישראל... בשלמותה...לא עניינה את הציונים הראשונים...כל המאמץ הציוני כוון לבניית יישוב יהודי חדש" .

תגים:

רפובליקני · אתנו- · לאומי · ליברלי · גלובליזציה · יהודי · דמוקרטי · ציונות · פטריוטיזם · ארץ · ישראל · לאום · מזרחים · פלשתינאים · מפלגות · חלוץ · פער · צבא · סרבנות · טקסי · הנצחה · ימי · זיכרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיח האזרחות במדינת ישראל", סמינריון אודות "שיח האזרחות במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.