היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביולוגיה ומגדר

עבודה מס' 067164

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שני פנים לאישה - האימהית אל מול המינית

3,672 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ההתייחסות האמביוולנטית לדמות האישה הינה מורכבת ומסובכת, וימיה כימי התרבות האנושית. אמביוולנטיות זו מוצאת את ביטויה בשני קטבים מרכזיים: האישה האימהית, הנאמנה, המוסרית והלא-מינית. תפקידה המרכזי הוא לשמור על התא המשפחתי ועל המשכיות התרבות והמסורת. לעומתה ניצבת האישה המינית והמפתה, אישה עצמאית שטמונים בה כוחות הרס ואין בה כל רגש אימהי. מצאתי כי ההתייחסות הקיימת לדמותה של האישה, משמרת את ההפרדה בין שני ביטויים מרכזיים אלה של נשיות - האימהות והמיניות, ומקשה עליהם להיות בכפיפה אחת. תמה זו עוברת כחוט השני במקומות ובזמנים שונים ובאה לידי ביטוי במיתוסים וסיפורי עם בדת ובמיתולוגיה, בספרות, בפסיכואנליזה ובמחקרים הנערכים עד היום באקדמיה. בעבודה זו אבקש לבחון את הדיכוטומיה הקיימת בתפיסת האישה - האימהית לעומת המינית מההיבט הדתי-מיתולוגי ומההיבט הספרותי. כמו כן אציג שלושה מודלים שעשויים להסביר את הניגוד בין אימהות ומיניות כשני פנים לתפיסת האישה: המודל הפסיכואנליטי, המודל החברתי והמודל הפמיניסטי. לאחר מכן, אציג את סוגיית האימהות-מיניות ככזו הלוקחת חלק בחיי היומיום של אישה, ולסיום אציג את עמדתי ביחס לאמביוולנציה זו המאפיינת את תפיסת האישה.

תוכן עניינים:
מבוא
שני פנים לאישה במיתולוגיה ובדת
שני פנים לאישה בספרות
מודלים תיאורטיים למהות הדיכוטומיה שבין אימהות ומיניות
הדיכוטומיה שבין אימהות ומיניות בחיי היומיום
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההתייחסות המיתולוגית, הסימבולית, הדתית אל האישה היא קוטבית - האישה היא מלאך או שטן, פורייה או עקרה, טהורה או חוטאת. כאם האישה היא קדושה, טהורה, מזינה ולא מינית. במסורת היהודית קיים יחס דואלי לדמות האישה מאז האגדות הראשונות הקשורות לסיפור הבריאה של אדם וחוה. כבר באגדות אלה, יש דיון בקיומן של שתי נשים בחיי "אדם" (ויינברג, 1990):
חוה - היא אם כל חי, האישה שנבראה מצלעו של אדם ונועדה להיות עזר כנגדו.
לילית - אישה שנבראה מהאדמה (כמו "אדם" עצמו), והיא בעלת מיניות זהה למיניותו של "אדם".

תגים:

מיניות · סקס · אימהות · אמהות · אמא · מגדר · נשים · אישה · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביולוגיה ומגדר", סמינריון אודות "ביולוגיה ומגדר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.