היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתה של רכישת ההשכלה בקרב הנשים הערביות על חלוקת התפקידים בתא המשפחתי

עבודה מס' 066957

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם חל שינוי בחלוקת התפקידים במשפחה הערבית בעקבות תהליכי רכישת ההשכלה של הנשים הערביות.

4,676 מילים ,58 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

החברה הערבית בישראל עוברת שינויים בתחומים מגוונים: כלכלה, חינוך, משפחה, מעמד האישה, שינויים סוציו תרבותיים ועוד (Al-Haj,1987; Barakat, 1985). עד שנות החמישים החברה הערבית בישראל הייתה חברה מסורתית, כפרית בעיקרה והתפרנסה בעיקר מחקלאות. זו הייתה חברה שמרנית ביחס למבנה שלה ובעיקר ביחס לנשים, דפוסי הנישואין, מנהגים, מבנה המשפחה וחלוקת התפקידים שבה. לאחר שנות החמישים חלו שינויים בחברה הערבית, במבנה המשפחה המורחבת וחלוקת התפקידים שבה כתוצאה ממגע עם אוכלוסייה יהודית שגם אליה חדר העולם המערבי, ירידת ערך הקרקע, השכלה והרחבת התעסוקה (אביצור,1987). כל אלו ערערו ופיצלו את המשפחה המורחבת על יסודותיה החברתיים והכלכליים השונים (Haj-Yahia, 1995).

בעבודה זו נתאר את מאפייניה של המשפחה המסורתית הערבית ואת חלוקת התפקידים שנהוגה בה. לאחר מכן, נתאר את תהליך רכישת ההשכלה שעברה החברה הערבית בכלל והאישה הערבייה בפרט. לבסוף, ננסה לבחון בעזרת סקירה ספרותית את השערתנו וננסה לענות על השאלה, האם חל שינוי בחלוקת התפקידים במשפחה הערבית בעקבות תהליכי רכישת ההשכלה של הנשים הערביות.

תוכן העניינים:
מבוא
1. מבנה המשפחה המסורתית הערבית וחלוקת התפקידים שבה
2. תהליכי רכישת השכלה בקרב נשים ערביות
3. השפעתה של השכלת נשים ערביות על חלוקת התפקידים בתא המשפחתי
3.1 חלוקת מטלות הבית
3.2 שעות העבודה בבית ומחוצה לו
3.3 הוגנות בחלוקת העבודה
3.4 ניהול תקציב המשפחה
3.5 טיפול וחינוך הילדים
3.6 יחסי הכוח וקבלת החלטות במסגרת משפחתית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מבנה המשפחה הערבית הוא של קשר גבוה, כאשר טובת הקבוצה קודמת לפרט. לכן, בחברה כזו שורר קשר של מחויבות רגשית, כלכלית וחברתית בין פרטים (אלקרינואי, 1998). קיימת אחריות להגן זה על זה ומחויבות כלכלית כלפי המשפחה וכלפי בני הכפר (קיבורקיאן, 1998). כאשר מתעוררת בעיה במשפחה, היא הופכת לבעיית הכלל והיא מאחדת את המשפחה לעזור לפרט לצאת מהמצב אליו הוא נקלע (אלקרינואי, 1998). אמנם, מבנה אבהי זה מקטין את תחושת "העצמי", כיוון שרצון הקבוצה מקטין את רצונו האישי של הפרט (אלקרינואי, 1998; Barakat,1993,2002).

תגים:

חברה · ערבית · בישראל · פמיניזם · שוויון · מגדרי · נשים · חינוך · קידום · מעמד · האישה · הערבייה · בישראל · ערבים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתה של רכישת ההשכלה בקרב הנשים הערביות על חלוקת התפקידים בתא המשפחתי", סמינריון אודות "השפעתה של רכישת ההשכלה בקרב הנשים הערביות על חלוקת התפקידים בתא המשפחתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.