היישום אינו מחובר לאינטרנט

גילויים של יכולות קוגניטיביות מפותחות בבעלי חיים, בדגש על קופים

עבודה מס' 066934

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת גילויי היכולות הקוגניטיביות בקופי העל עם דגש על השימפנזים מהזן הנפוץ, שעליו ביססו את רוב המחקר בשימפנזים.

15,422 מילים ,49 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, יותר ויותר חוקרי בעלי חיים ואנתרופולוגים מערערים על התפישה השלטת, שקידשה את האדם כיצור נבדל משאר ממלכת החי, ותוך כך שללה מבעלי חיים סגולות שבני אדם מתהדרים בהן: תודעה, תרבות, אינטליגנציה ושפה.
אנו יכולים להבחין אצל בעלי חיים רבים בפעולות רבות שמשקפות אינטליגנציה ויכולת קומוניקציה מפותחת שמעידות על תבונה.
העבודה עוסקת בשאלה עד כמה מינים שונים בעלי יכולות קוגניטיביות או אינטליגנציה בדומה לבני אדם והאם התהליכים הקוגניטיביים דומים לשלנו?

תוכן העניינים:
מבוא
1. קוגניציה בבני אדם ובחיות : האם ניתן בכלל להשוות?
2. פיתוח תרבות בקופי על:
2.1 יצירת כלים ושימוש בהם: תרבויות מקומיות, ייצור חניתות וצייד, העברת התרבות בין פרטים בקבוצה, שימוש בצמחי מרפא,שימוש בכלים בגורילות
2.2 שימוש בשפה: שפת הסימנים, שפה קולית
2.3 קוגניציה חברתית: השערת האינטליגנציה החברתית, נדידה בקבוצות מאורגנות, תקשורת על ידי מחוות, התנהגות אלטרואיסטית, שיתוף פעולה, תהליכי הקשה והבנה של עמדות האחר
2.4 אומנות
3. מודעות והכרה עצמית
4. חוש צדק והוגנות
5. רמאות מכוונת ומתוכננת
6. שליטה עצמית
7. זיכרון לטווח קצר (זיכרון עבודה) - השוואה בין בני אדם ושימפנזים
8. תהליכי עיבוד מידע - יכולת תכנון ופתרון בעיות , יכולות מתמטיות
9. אמפתיה
10. השפעת האדם על יכולות קוגניטיביות בשימפנזים
11. בעלי חיים נוספים (עורבים, דולפינים)
סוף דבר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רנה דקארט הניח הבדל יסודי בין בני אנוש ובעלי חיים, הוא תיאר בני אנוש כבעלי חיים חושבים ואת שאר בעלי החיים כמכונות מתוכנתות ( (Descartes, 1964-1973, in Bowler, 1989, p. 57.
העמדה הגורפת ביותר נגד עיסוק בהיבטים מנטאליים של בעלי חיים מבוססת על הקביעה שהיבטים אלה כלל אינם קיימים בבעלי חיים. לפי עמדה זו, המזוהה עם דקארט וידועה כ"תזת האוטומט", בעלי חיים פועלים לפי עקרונות מכאניסטיים- בעלי החיים הם מכונות גרידא, ואינם מתנסים בחוויות מנטאליות, כולל החוויות הפשוטות ביותר של כאב והנאה.

תגים:

קוגניציה · אינטיליגנציה · בעלי חיים · חיות · קופים · קופי על · שימפנזים · שימפנזה · גורילות · אורנג אוטנג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גילויים של יכולות קוגניטיביות מפותחות בבעלי חיים, בדגש על קופים", סמינריון אודות "גילויים של יכולות קוגניטיביות מפותחות בבעלי חיים, בדגש על קופים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.