היישום אינו מחובר לאינטרנט

הירידה בערך של הדוחות הכספיים למשקיעים

עבודה מס' 066907

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היעילות של המידע הפיננסי בתהליך קבלת ההחלטות של המשקיעים.

3,636 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשלהי שנות השמונים אחרי המשבר של הבנקים, הקימה הממשלה את וועדת בייסקי שתבדוק את הסיבות לקריסה של הבנקים והאחראיים לקריסה זו. אחרי עבודת מחקר של הוועדה היא פרסמה את המלצותיה וקבעה כלל חשוב שנקרא הסטנדרט הכפול ששם דגש על הנתונים של המידע הפיננסי בדוחות הכספיים: עליו לשקף את פעילות החברה בראש ובראשונה ואין זו חובה שהוא יהיה לפי כללי חשבונאות מקובלים אם יש ניגוד והצגה לא נאותה כך שבראש ובראשונה הנתונים צריכים לשקף את פעילות החברה האמיתית. עברו שנים רבות מאז מקרה זה, אך מסקנות אלו כנראה נשכחו, במיוחד במקרה של ארנון וחברות אחרות, כך שהדגש בדוחות הכספיים הוא על כללי החשבונאות למרות אי הרלוונטיות שלהם בהצגה נכונה של הפעילות האמיתית של החברה, כך שאנו ממשיכים בדרך הזו עד למשבר הבא ולוועדה הבאה.

ננסה בעבודה זו לבחון את היעילות של המידע הפיננסי בתהליך קבלת ההחלטות של המשקיעים; מהי מידת היעילות משורת הרווח או התזרים האם הם משקפים את המצב בשוק, איך זה שיש הבדלים ענקיים בין השווי בספרים ולשווי השוק, אחרי בחינה זו ננסה לאמוד את מהות השינויים העסקיים שקרו בין השנים 2000-2006 ונקשר אותם ליעילות מהמידע הפיננסי, נבחן שינויים עסקיים של חידושים והוצאות מחקר ופיתוח והשפעתם על המידע בדוחות הכספיים.

לקראת סוף העבודה ננסה לתת שתי פתרונות לבעיות שקיימות דרך הצגה מחדש והיוון עלויות, כך שהדוחות ישקפו באופן יעיל את פעילות החברה. אך למרות הפתרונות האלו והשינויים שעושה הרשות לניירות ערך בצירוף מידע אחר על הפעילות העסקית של החברה, חשיבות המידע בדוחות הכספיים בירידה כך שמשקיעים דולים נתונים ומידע לא מהדוחות הכספיים שעם הזמן יכולים להיות שוליים לחלק מהחברות, כך שיש לעשות שינויים מהותיים בכללים של החשבונאות ובחשיבות של המידע הפיננסי בשביל שהוא ישרת את המטרה שהוא נועד בשבילה והיא לתת מידע אמין למשקיעים בקביעת החלטותיהם.

תוכן עניינים:
מבוא

חלק א'
בחינת הקשר בין הרווח לתשואה על המניה
הקשר בין תזרים המזומנים לתשואה על המניה
הקשר בין מחיר המניה לרווח למניה וערך הפינקסי ( שווי החברה בספרים שלה)

חלק ב'
מדידה של השינויים העסקיים שהשפיעו על החברות
הקשר בין השינויים העסקיים לרווח לפי הדוחות הכספיים
נכסים בלתי מוחשים, חדשנות ושינוי

חלק ג' -
הצעות לפתרון חוסר הרלוונטיות של המידע הפיננסי
סיכום

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חלק א
בחלק זה נתמקד בדוחות הכספיים איך שהציגו אותן החברות, ונבחר מדוחות אלו מדדים שונים שנבדוק את הקשר ביניהם לתשואה על המניה, במדגם נבחרו 50 חברות ישראליות שעברו שינויים או נשארו יציבות בתקופות 2000-2006.

בחינת הקשר בין הרווח לתשואה על המניה
הבחינה הראשונה לגבי יעילות הדוחות הכספיים מתחיל בשורה של הרווח התפעולי המתוקן כאשר מנטרלים השפעות חד פעמיות על הרווח ובוחנים מידת החיזוי שלו לגבי התשואה על המניה, המדגם שנבחר כולל חברות שעברו שינויים בעיקר בין השנים 2000-2006.
הרגסיה שנבחרה לבדיקה יכולת החיזוי של הרווח:

תגים:

תשואה · מימון · ערך המידע הכספי · שינויים עסקיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הירידה בערך של הדוחות הכספיים למשקיעים", סמינריון אודות "הירידה בערך של הדוחות הכספיים למשקיעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.