היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת החלפת מנכ"ל על הדוחות הכספיים

עבודה מס' 068473

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם החלפת מנכ"ל משפיע על מחיר המניה והרווח הנקי ברבעונים החופפים להחלפה?

3,415 מילים ,10 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

על פי חוק החברות, התשנ"ט -1999, חברה רשאית למנות מנכ"ל בכל עת ללא אישור בית משפט, באמצעות דירקטוריון החברה. כיום חברות מחויבות לגלות מראש לציבור המשקיעים על כוונתה לבצע שינויים בהנהלה, הדבר נועד בכדאי להגן על משקיעים אשר שוקלים קנייה או מכירה של נייר ערך של החברה. ההנחיה בחוק החברות נועדה בכדי לקבוע חובת דיווח מיידי בגין פעולות מסוג זה, הואיל ופעילות זו יכולה להוות איתות לשוק באשר להערכת החברה (גושן, 2008).
מטרת עבודתנו היא לסקור את התנודות בשער המניה והשינוי ברווח הנקי בעקבות החלפת מנכ"ל. המטרה היא לבדוק האם ההשפעה של החלפת המנכ"ל הינה חיובית ,שלילית או האם כלל לא קיימת השפעה. בנוסף מטרתנו היא לבדוק האם יש קשר בין שינוי סעיפים בדוחות הכספיים לשינוי במחיר המניה. שאלה זו עלתה היות ומחיר המניה בבורסה אמור לשקף את שווי החברה. נשאלת השאלה האם ניהול רווחים כלפי מטה ע"י המנכ"ל החדש על מנת לנהלם כלפי מעלה לאחר מכן משפיעה על ביצועי המניה ברבעונים החופפים להחלפת המנכ"ל ?

לצורך בדיקת השערתנו נלקח מדגם של 30 חברות אשר ביצעו החלפת מנכ"ל. החברות הן חברות נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ההודעות על החלפת מנכ"ל מפורסמות באתר מאי"ה, על כן החיפוש נערך באתר זה במיקוד על החלפת הנהלה ומחירי מניות בתאריכים ספציפיים בסוף רבעונים חופפים להחלפת המנכ"ל וחופפים לפרסום הדוחות הרבעונים. ההודעות שבחרנו למדגם בוצעו משנת 2006 עד שנת 2009 על מנת לקבל תמונה כוללת של הרבעונים.

תוכן עניינים:
מבוא
-המנכ"ל והפירמה
-הגדרות
סקר ספרות
מחקר אמפירי
-שיטת מחקר
-השערות מחקר
-ממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חברה יכולה להחליט על החלפת מנכ"ל מסיבות שונות בין אם מאילוץ המנכ"ל לפרישה או פרישה מרצון, אך סיום עבודתו של המנכ"ל נוטה להיות בתגובה לביצועים נמוכים ויכולות ניהול עניות. כמו כן נמצא קשר בין תדירות החלפת המנכ"ל לבין ביצועיו (Suchan, singh and barr ,1996). . מחקרים בארה"ב מצאו ש 30% ממקרי הפרישה של מנכ"לים הם באילוץ - השכל הישר מצביע שהחלפת מנכ"ל תשפר את הביצועים (andre ,2009). מנכ"ל חדש שנכנס לניהול חברה אינו רוצה להיות תלוי בהחלטות קודמו בתפקיד, ברצונו להפוך את הניהול החדש לרווחי יותר לבעלי המניות ובכך למכסם את הונו האישי בתור מנכ"ל איכותי (godfery, paul and alan, 2000) מה שיגדיל את המוניטין שלו ויגרור לתחרות בין מנהלים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת החלפת מנכ"ל על הדוחות הכספיים ", סמינריון אודות "השפעת החלפת מנכ"ל על הדוחות הכספיים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.