היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הדוחות הכספיים על מחיר המניה על פי beaver

עבודה מס' 065795

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה אמפירית של השפעת פרסום המידע בדוחות הכספיים השנתיים על מחיר המניה (המשקף שינויים בציפיות השוק כולו) ועל נפח מחזורי המסחר (המשקף שינויים בציפיות המשקיע הבודד) בשוק ההון בישראל.

3,572 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המחקר בוחן אמפירית את השפעת פרסום המידע בדוחות הכספיים השנתיים על מחיר המניה (המשקף שינויים בציפיות השוק כולו) ועל נפח מחזורי המסחר (המשקף שינויים בציפיות המשקיע הבודד) בשוק ההון בישראל.
המחקר מבוסס על מחקרו של Beaver (1968). מטרת המחקר הינה לקבוע אמפירית כי לדוחות הכספיים יש תוכן אינפורמטיבי המשפיע על החלטות המשקיעים. כלומר נבחנת התועלת שבמידע החשבונאי כפי שהיא באה לידי ביטוי בנפחי מחזורי המסחר ובתנודות במחירי המניות בתקופת פרסום המידע החשבונאי - ע"י הדוחות הכספיים. כאן נמדדת חשיבותו של הדוח הכספי למשקיע בישראל- בתור דו"ח בעל מידע המשפיע על המשקיע. חשיבות מחקר זה לשוק ההון הישראלי הינה לבדוק האם באמת יש ערך אינפורמטיבי בדוחות הכספיים ביני השוק כולו והמשקיעים הבודדים.

במחקר שעשינו ניסינו לבחון האם הדו"ח הכספי הינו בעל מידע אינפורמטיבי למשקיע בישראל, זאת ע"י בחינת שינוי במחירי המניות ונפח המסחר בהן כפי שעשה Beaver במחקרו.
לצורך המחקר דגמנו באופן אקראי 30 חברות אשר נכללות בת"א 100 ובנוסף עומדות בעוד קריטריונים שנקבעו במחקר. אופי המחקר הינו פוזיטיבי, דהיינו בדיקת קיום מגמה ולא כיווני מגמות. במחקר ניסינו לנטרל השפעה של הפרעות אחרות (כלליות) על השוק, זאת ע"י בניית קווי רגרסיה לשני המבחנים. ממצאי המחקר הראו כי אין שינוי מהותי/ חריג בתקופת פרסום הדוחות במחירי המניה ולעומת זאת שינוי מהותי היה קיים בנפח המסחר . מכאן הסקנו כי לפרסום הדוחות הכספיים בשוק ההון בישראל אין ערך אינפורמטיבי בעיני המשקיעים כמכלול אך קיים ערך אינפורמטיבי בעיני המשקיעים כבודדים.

תוכן עניינים:
*מבוא
*רקע וסקירה ספרותית
רקע תיאורטי
סקירה ספרותית:
התוכן האינפורמטיבי של הדוחות הכספיים (William H. Beaver) - הרחבה
*יישום המחקר של Beaver על השוק בישראל
הנחת המחקר
השערת המחקר
מתודולוגיית המחקר
המדגם
שיטת המחקר
*תוצאות המחקר
ניתוח מחיר המניה
ניתוח התוצאות
ניתוח היקף המסחר במניה
ניתוח התוצאות
*דיון
בחינת השוני של ממצאי המחקר לעומת מחקרו של Beaver
מסקנות
*סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה הם המחקר של Beaver ואתרי אינטרנט (דה מרקר, גלובס, אתר הבורסה)

קטע מהעבודה:

המחקר בוחן אמפירית האם הדוחות הכספיים הם בעלי תוכן אינפורמטיבי, ולכן לפרסום הדוחות הכספיים תהיה השפעה על נפח המסחר- המשקף שינויים בציפיות של המשקיע הבודד ועל מחיר המניה-משקף שינויים בציפיות השוק כולו.

הנחת המחקר
ההנחה העומדת בבסיס מחקר זה הינה כי שוק ההון בישראל יעיל ואינו מוטה במובן של מידע, כלומר שוק בו בכל נקודת זמן קיימת תגובה מיידית ומלאה למידע חדש.

תגים:

פירסום · דוחות · בורסה · ניירות · ערך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הדוחות הכספיים על מחיר המניה על פי beaver ", סמינריון אודות "השפעת הדוחות הכספיים על מחיר המניה על פי beaver " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.