היישום אינו מחובר לאינטרנט

טראומטיזציה משנית של חוקרי ילדים בישראל

עבודה מס' 066842

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וסקירה של המדיניות והחקיקה בתחום זה בארץ ודרכי התמודדות ומניעה.

11,061 מילים ,53 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

טראומטיזציה משנית וצמיחה פוסט טראומטית הנם נושאים חדשים יחסית שחדרו לעולם העבודה הסוציאלית, וכוללים את ההשלכות החיוביות והשליליות של חשיפה לטראומה של האחר. טראומטיזציה משנית יכולה להשפיע לרעה ולפגוע בעובדים סוציאליים במישור האישי והמקצועי כאחד. חוקרי ילדים הינם עובדים סוציאליים, אשר סוג ואופי עבודתם מעמיד אותם בפגיעת רבה יותר מול סכנות הטראומטיזציה המשנית. חשיפתם היום יומית לטראומה חודרת למפגש עם הילדים הנחקרים ומאיימת לפגוע ברמה הפסיכולוגית והאישית בחוקר עצמו ובילד הנחקר, וכן לפגום בתפקוד המקצועי ובתפוקה המקצועית של חוקר הילדים, אשר מתורגמת לעדויות משפטיות משמעותיות וכבדות משקל.
בעוד עוסי"ם רבים ומנהלי שירותים עדיין אינם מודעים לחלוטין לתופעה זו והשלכותיה, תוצג במסגרת עבודה זו סקירה תיאורטית העוסקת בהשלכות החיוביות והשליליות של הטראומה במעגלי חשיפה ישירים ועקיפים, ויתוארו המשתנים השונים וגורמי הסיכון הרלוונטיים, תוך התמקדות בסוג ואופי התפקיד המקצועי של חוקרי ילדים, אשר מהווים גורם סיכון ייחודי ומרכזי לטראומטיזציה משנית. בהמשך לכך, ייסקרו המדיניות והחקיקה בתחום זה בארץ ויוצגו דרכי התמודדות ומניעה אשר יכולים לצמצם את מימדי הפגיעה האישית והמקצועית. לסיכום, תוצג חשיבות הנושא ויוצעו המלצות לפיתוח ומחקר עתידי.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות ומחקרים בתחום
א. טראומה והשלכותיה
א 1. השלכות שליליות של חשיפה לטראומה
א.2. השלכות חיוביות של טראומה - צמיחה פוסט טראומטית
ב. השלכות הטראומה על מעגלים משניים
ב. 1. טראומטיזציה משנית כסימפטומולוגיה פוסט טראומטית
ב.2. טראומטיזציה משנית כשינוי בסכמות קוגניטיביות
ב.3. צמיחה פוסט טראומטית משנית
ג. גורמי סיכון ומשתנים המתקשרים לטראומטיזציה משנית וצמיחה פוסט טראומטית משנית
ג.1. משתנים המתקשרים לצמיחה פוסט טראומטית ראשית ומשנית
ג.2. גורמי סיכון להופעת טראומטיזציה משנית
ג.2(א). גורמי סיכון אישיים:
ג.2 (ב). גורמי סיכון מקצועיים
ג.2.ג תפקיד מקצועי
ד. תפקיד חוקר הילדים
ד.1. רקע כללי
ד.2. מאפייני תפקיד חוקר הילדים
ה. התערבויות, דרכי התמודדות ומניעה
סיכום
נספח 1 - טראומטיזציה משנית ומושגים קרובים
נספח 2 - מעולמם של חוקרי ילדים בישראל
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

טראומה נפשית מוגדרת כמאורע בעל אופי קטסטרופלי או בעל משמעות אישית מאיימת, הגורם לאדם זעזוע רגשי ומתפרש על ידיו כמסכן את צרכיו החיוניים כגון בטחון, הערכה עצמית, מעמד חברתי או שלמות גופנית ונפשית (אליצור, טיאנו, מוניץ ונוימן,1999) .
דסברג (1987) מתאר טראומה כ"מטאפורה המבטאת שבר ברצף הטבעי של חיי הנפש של האדם בעקבות חשיפתו לאיום קיומי". לדבריו, יש הרואים בטראומה אינטראקציה בין אירוע חריג ובין תגובות הסתגלות בלתי יעילות, המלווה בחוויה רגשית של חוסר אונים נוכח הכוחות המאיימים. אופי התגובה ואיכותה נקבעים על פי משמעות הגירוי עבור הפרט וההערכות הפנימית הקיימת אצלו בזמן ההתרחשות. בעקבות האירוע הטראומטי חל זעזוע בשיווי המשקל הנפשי של האדם אשר עשוי לבוא לידי ביטוי בתגובות נפשיות וקוגניטיביות שונות.

תגים:

שחיקה · חוקרי ילדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טראומטיזציה משנית של חוקרי ילדים בישראל", סמינריון אודות "טראומטיזציה משנית של חוקרי ילדים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.