היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין טראומטיזציה משנית של המדריך לאפקטיביות ההדרכה (הצעת מחקר)

עבודה מס' 067973

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא והצעה למחקר לבדיקת הקשר בין המשתנים.

4,739 מילים ,26 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עובדים סוציאליים נחשפים במהלך עבודתם למגוון עצום של טראומות: תאונות דרכים, פיגועי טרור, מקרי התאבדות,מחלות קשות, אלימות, אונס ועוד. הם נדרשים פעם אחר פעם לגייס משאבים על מנת להעניק תמיכה, ליווי וטיפול בשעות קשות.במהלך האירוע נדרש המטפל להניח בצד את צרכיו האישיים (הפיסיים והרגשיים) ולהיות כל כולו קשוב למטופל, בתום החלק האקוטי מוצא עצמו המטפל מוצף בבליל של מחשבות,חרדות ופחדים בדומה לנפגע בו טיפל. אופי העבודה דורש מהמטפל התאוששות מהירה וחזרה מיידית לתפקוד, בכדי לחזור לתפקוד עליו לעבד תכנים קשים עימם נפגש במהלך האירוע. עיבוד משמעותי זה מתרחש במסגרת הדרכה הניתנת על ידי מדריך בכיר שנחשף אף הוא במקרים רבים, לאירוע הטראומטי. המדריך הבכיר עסוק גם הוא בתכנים הטראומתיים אליהם נחשף, מה שעלול לפגוע בתהליך ההדרכה. מתוך כך נוצרת בעייתיות של טראומה הנשארת נוכחת ובלתי מעובדת בסדר יומו של המטפל ופוגעת בתפקודו היומיומי. מתוך כך בחרנו לבדוק את הקשר שבין רמות הטראומה המשנית של המדריך לבין אפקטיביות ההדרכה שמספק. בסקירת הספרות נבחן את הספרות העדכנית בנושא טראומה נפשית והשפעות הטראומה על המטפל, טראומה משנית ותשישות קרבה. בנושא ההדרכה נברר את מושגי ההדרכה כפי שגובשו ברבות השנים, סגנונות הדרכה וכן סוגיית אפקטיביות ההדרכה. בהמשך נביא את תיאורית שימור המשאבים כמסגרת תיאורטית להבנת תהליכים העוברים על המדריך הסובל מטראומה משנית וההשפעה על אפקטיביות ההדרכה שמספק. בסקירת הספרות נבחן את הספרות העדכנית בנושא טראומה נפשית והשפעות הטראומה על המטפל, טראומה משנית ותשישות קרבה. בנושא ההדרכה נברר את מושגי ההדרכה כפי שגובשו ברבות השנים, סגנונות הדרכה וכן סוגיית אפקטיביות ההדרכה. בהמשך נביא את תיאורית שימור המשאבים כמסגרת תיאורטית להבנת תהליכים העוברים על המדריך הסובל מטראומה משנית וההשפעה על אפקטיביות ההדרכה שמספק. נציג את השערות המחקר הגורסות כי שככל שרמות הטראומטיזציה המשנית תהיינה גבוהות יותר כך תרד רמת האפקטיביות בהדרכה שיספק המדריך נציג את כלי המחקר כולל שלושה שאלונים לבדיקת טראומטיזציה משני, תשישות קרבה, ושאלונים לבדיקת אפקטביות ההדרכה.

קטע מהעבודה:

המונח טראומה מקורו במילה יוונית המצביעה על קרע או חתך ברקמה בהשאלה מעולם הרפואה, טראומה נפשית מצביעה על שבר בנפשו של האדם. מקורה של הטראומה הנפשית באירוע קשה בו עמד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו (Herman, 1992). הוא חש חסר אונים מול איום חיצוני על חייו ואין לו המשאבים (החיצוניים והפנימיים) להתמודדות (נוי,2000). אירועים טראומתיים כרוכים בדרך כלל באיום משמעותי על החיים או על השלמות הגופנית או במפגש קרוב עם אלימות או אובדן.

תגים:

טראומה · תשישות קרבה · הדרכה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין טראומטיזציה משנית של המדריך לאפקטיביות ההדרכה (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין טראומטיזציה משנית של המדריך לאפקטיביות ההדרכה (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.