היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין יצירתיות בפרסום לאפקטיביות פרסומית אצל בני נוער

עבודה מס' 065082

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות שאלונים.

6,720 מילים ,23 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בני הנוער בגילאי העשרה הינם צרכנים לא מבוטלים: ביגוד יחודי, צריכת מוצרי פנאי, לימודים ועוד. אי לכך ישנה חשיבות רבה לפרסום נאות ואפקטיבי לבני הנוער.
בקרב בני נוער בעידן המודרני ישנה ספקנות כלפי פרסום אולם היא נמוכה מאשר של מבוגרים הלמודים כבר בהטעיות בפרסום. יש בהם סקרנות רבה יותר כלפי פרסומות מאשר בקרב מבוגרים. זאת בגלל הפתיחות הרבה יותר שלהם כלפי רעיונות חדשים והנאיביות הגבוהה שלהם, הרבה יותר מאשר בקרב מבוגרים (Golston,-Sydele, 1997).
לכן ייתכן שבגלל הסקפטיות השורה בקרב בני נוער ביחס לפרסום, פרסומת יצירתית, שיוצרת קשר רגשי עם הצרכן, היא הדרך להגיע אליהם. על פי כרמון (2000) פרסום אפקטיבי מטיבו לא יהווה צינור תקשורתי בלבד (ויתבסס על הרציונלי בלבד) אלא ייצור "קשר" של ממש עם הצרכן וזאת באמצעות חיבור למאוויים והרגשות האמיתיים שלו - בעזרת יצירתיות סוחפת (אמוציונלי). אכן, כיום המטרה של משווקים רבים לבני נוער היא לא רק לגרום לנוער לנסות את המוצר אלא לגרום לו לחוש קשר וקרבה אל המותג.
הורניק וליברמן (1996) מציינים כי לממד היצירתי בפרסום משמעות רבה, כיון שהוא עשוי לשפר את העמדה כלפי המותג ולעורר דפוסי קניה, שניים מהמדדים לאפקטיביות של פרסומת. אכן, כרמון (2000) טוען כי חשיבות היצירתיות נובעת גם מהעובדה שהיא משפיעה על רוב המדדים הנהוגים כיום למדידת אפקטיביות, ביניהם רמת האהדה לפרסומת והמותג, תשומת לב וזכירה.
על פי גולן (2000) קיים ויכוח בין המומחים בתחום הפרסום לגבי החשיבות של פיתוח פרסומות יצירתיות אולם Kover, Goldberg & James (1995) מציינים כי אנשי קריאטיב במשרדי פרסום (קופירייטרים וארט-דירקטורים) מאמינים כי יצירתיות היא הכרחית עבור אפקטיביות ושהאלמנט היצירתי גורם לציבור לרכוש את המוצר.

לאור כל המאפיינים הללו, עולה השאלה מהי החשיבות של היצירתיות בפרסומת בפניה לקהל בני הנוער. האם בגלל פתיחותם היחסית לרעיונות חדשים פרסומת יצירתית תשפיע עליהם יותר מעל מבוגר? קופירייטרים מאמינים כי ה"קשר" עם פרסום הוא תמיד רגשי (Ang & Low, 2000).

המחקר להלן יהיה מחקר כמותי מסוג מתאמי. המדגם הינו מדגם נוחות- כל מי שיכל לענות על השאלות התבקש לעשות כן. המדגם ערך כשבועיים במהלכם נדגמו 100 איש. יצוין כי רק 4 סירבו לענות, עובדה המגבירה את מהימנות המחקר.
לנדגמים הוצגו שש פרסומות שעל פי ראות עיני עורך המחקר מחציתם בעלות רמה יצירתית.
הניתוח נעשה בעזרת סטטיסטיקה תיאורית (ממוצעים, חציונים) והיסקית: מתאמי פירסון, מבחני חי בריבוע, מבחני T.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלת המחקר
סקירת הספרות
2.1 תפיסת היצירתיות
2.2 העברת המסר
2.3 מהו רעיון מוצלח
2.4 יצירתיות העשויה לפגוע בפרסום
2.5 רציונל המחקר
2.6 השערת המחקר ותמיכות תיאורטיות להשערות
מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 הליך המחקר
3.3 שיטת הניתוח
3.4 מגבלות המחקר
3.5 אוכלוסיית המחקר
תוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את הפרסומות עצמן.

קטע מהעבודה:

יצירתיות ודמיון הוגדרו ע"י גילפורד וטורנס.
מבנה האינטלקט- על פי גילפורד (1964 בתוך דה בונו, 1995)
הנחות היסוד של גילפורד נובעות משתי תפיסות עיקריות:
המשכל הוא מבנה המורכב מכשרים אחדים שניתן להבחין ביניהם.
כושרי היצירה שייכים לתחום המשכל

על בסיס הנחות אלה הגיע גילפורד לפיתוחו של דגם המארגן את הכשרים הללו למערכת תלת מימדית הראויה "מבנה האינטלקט". כל תא בדגם זה מייצג כושר מסוים שאפשר לבטאו במונחים של תהליך, תוכן ותוצר. לפי תפיסה זו על מנת לתאר מידה אינטלקטואלית יש לדעת:
* מה נעשה בתוכן זה
* לאיזה תוצאה מוביל התהליך

תגים:

פירסום · צרכן · בני · נוער · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין יצירתיות בפרסום לאפקטיביות פרסומית אצל בני נוער", סמינריון אודות "הקשר בין יצירתיות בפרסום לאפקטיביות פרסומית אצל בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.