היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפיסה הלוחמתית של מדינת ישראל ברצועת עזה ובגדה.

עבודה מס' 066798

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשליטתו של צבא כיבוש בשטחים שנכבשו על ידו בהיבט של משפט בינלאומי פומבי.

4,323 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עיקר הסוגייה בעבודה זו הינה התפיסה הלוחמתית (בלטינית - occupatio bellica), העוסקת בשליטתו של צבא כיבוש בשטחים שנכבשו על ידו. כידוע, צבא אשר מחזיק בשטח מסויים בתפיסה לוחמתית כפוף לפי המשפט הבינלאומי הפומבי לכללי התנהגות מסוימיים, המסדירים את התנהגותו בשטח בתור צבא כובש וכופים עליו ליישם את זכויות האדם.

אמנת האג משנת 1907 ואמנת ג'נבה הרביעית מסדירות את ההתנהגות בשטח הנתון לתפיסה לוחמתית ובאיסורים המוטלים על צבא כובש. אמנת ג'נבה הרביעית מגינה על האוכלוסייה האזרחית בשטחים כבושים מפני פגיעה מצד המעצמה הכובשת, בפרט על ידי כך שהיא מבטיחה כי האוכלוסייה האזרחית לא תופלה לרעה, תהא מוגנת מפני אלימות על כל צורותיה, ושעל אף הכיבוש, תוכל האוכלוסייה האזרחית לנהל חייה באופן נורמלי ככל האפשר בהתאם לחוקיה, תרבותה ומסורותיה. בעוד שהמשפט ההומניטארי מקנה זכויות מסויימות למעצמה הכובשת, הוא גם מטיל מגבלות על היקף סמכויותיה המעצמה הכובשת חייבת להבטיח את הגנתה, בטחונה ורווחתה של אוכלוסיית השטח הכבוש.

אמנת ז'נבה הרביעית היא חלק מאמנת ז'נבה משנת 1949. מדובר בנדבך חשוב של המשפט הבינלאומי ההומניטרי. אמנות ז'נבה 1-3 עוסקים בנושאים של שבויי מלחמה ואילו האמנה הרביעית עוסקת בהגנה על אזרחים בימי מלחמה, והיא בעיקר עוסקת בכל הנושא של אזרחים בתפיסה לוחמתית. כבר עתה אציין כי אמנת ז'נבה הרביעית היא אמנה שבית המשפט בישראל רואה בה אמנה הסכמית, שאינה משקפת את המשפט המנהגי. זו היא אמנה קונסטיטוטיבית.

תוכן עניינים:
מבוא
תחולה
זכויות אדם
פסקי דין זרים
הבחינה החוקתית
אספקטים נוספים
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אחת מטענותיה הבסיסיות של מדינת ישראל תהיה כי אמנת ג'נבה הרביעית משקפת משפט בינלאומי הסכמי, אשר להבדיל ממשפט מנהגי אינו הופך אוטומטית לדין בישראל, אלא אם כן ננקט הליך אימוץ משפטי בחקיקה הראשית . אמנם האמנה נחתמה, אושררה ע"י ישראל ונכנסה לתוקף אך לא עברה הליך של אימוץ בחקיקה ראשית בישראל. יתרה מזאת, בשל חוסר האימוץ המשפטי בג"ץ אינו מוסמך לאכוף את ביצוען של הוראות האמנה.
במילים אחרות, הטענה מתבססת על כך שקליטת משפט בינ"ל במדינה דורשת הבחנה בין משפט מנהגי להסכמי. במשפט מנהגי מספיק שאין הוראת חוק מקומית הנוגדת אותו, כדי שיתקבל כחלק ממשפט הארץ. במשפט הסכמי יש צורך בפעולת חקיקה מפורשת כדי שיתקבל כחלק ממשפט המדינה.

תגים:

משפט · בינלאומי · פומבי · תפיסה · לוחמתית · ישראל · רצועת · עזה · גדה · זכויות · אדם · חוקתי · אמנת · ג'נבה · הרביעית · תקנות · האג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפיסה הלוחמתית של מדינת ישראל ברצועת עזה ובגדה.", סמינריון אודות "התפיסה הלוחמתית של מדינת ישראל ברצועת עזה ובגדה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.