היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטייה חברתית ומדיה

עבודה מס' 066748

מחיר: 346.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כתבות במטרה לבדוק האם ובאיזו מידה קיימים הבדלים בהצגת מקרי אונס של נשים בעיתונות הכתובה.

9,649 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במשך שנים רבות היה מעמד הנשים בכל החברות האנושיות נמוך ונחיתותן באה לידי ביטוי במגוון רחב של תחומי החיים. התנועה הפמיניסטית בארץ ובעולם הקדישה את מירב פעילותה משנות השבעים בכדי לטפל בבעיית מצבן של נשים ובעיקר בכל הנוגע לאלימות כלפי נשים, פיזית, מילולית ומינית. כתוצאה מכך ולאור הגברת המודעות הציבורית חל שינוי גם בתפיסת מערכת החוק והמשפט, ראייה לכך היא השינויים בחקיקה שבוצעו בישראל מתחילת שנות האלפיים בכל הנוגע להגדרת עבירות האונס.
בעבודה זו השאיפה הייתה לבחון האם ובאיזו מידה חל שינוי בסיקור עבירות האונס בישראל משנות התשעים ועד שנות האלפיים, לאור ובמקביל לשינויים בחקיקה וביישום החקיקה על ידי מערכת המשפט.
השערת המחקר הניחה כי ככל שהחוק החמיר עם עברייני המין כך הפך הסיקור העיתונאי בעיתונים הפופולאריים, לשערורייתי יותר, צהוב יותר ומרכזי יותר. אכן נמצא כי בשנות התשעים המוקדמות כל הנוגע לעבירות אונס נדחק לשוליים ואילו לקראת סוף שנות התשעים ולאורך שנות האלפיים חל שינוי משמעותי.
עבירות האונס עברו למרכז העיתון וקיבלו במה תקשורתית נרחבת, כולל הדיון בין הקבוצות הפמיניסטיות למערכת המשפט והבעת המחאה כלפי הענישה המגוחכת לעברייני המין. ככל שבית המשפט החמיר יותר עם העבריינים כך הפך הסיקור ליותר שערורייתי והכיל פרטים אינטימיים על האונס ועל האלימות הקשורה אליו.
יחד עם זאת, השינוי מתבטא בכך שלאורך השנים פחת המקום שקיבלו נציגי התנועות החברתיות ועלה המקום שקיבלו הקורבנות, עורכי דינם ובמקביל גם פעולת השוטרים והשופטים תוארה יותר בהרחבה, לרוב הסיקור הוא לטובת המוסדות החברתיים ומציג את הענישה החמורה ואת הפעולה המהירה של המשטרה.

בכדי לבחון את שאלת המחקר ינותחו 10 כתבות משנות התשעים ועשר כתבות משנות האלפיים אשר פורסמו בעיתון מעריב וידיעות. עיתונים אלו נחשבים לעיתונים יומיים פופולריים ולכן הניתוח יתבצע על-פי המאפיינים שיוצגו בסקירת הספרות (כספי, 1995 ב'), הכוונה היא שינתן דגש לבחינה העיצובית: גודל הכתבה, ניסוח וגודל כותרת ושילוב תמונות. כמו כן יינתן דגש לתוכן הכתבה במטרה לזהות את האידיאולוגיה המועברת על-ידי זיהוי ההתייחסות לקורבן, לנאשם, למערכת המשפט, לדיווח על העונש, לאזכור קבוצות חברתיות וכדומה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת הספרות
1.1 האונס כסטייה חברתית
1.2 שינויי חקיקה כנגד עבירת האינוס
1.3 סטייה חברתית ומדיה
1.4 תפקיד העיתון בחברה המודרנית
פרק 2 : מתודולוגיה
2.1 הצגת הנושא
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 קורפוס הנבדקים
פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 שנות התשעים
3.2 שנות האלפיים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הכתבות עצמן אינן מצורפות לעבודה. מקורן מצויין לפי הדוגמא הבאה:
"1. כתבה ממרץ 1994 (מעריב)"

קטע מהעבודה:

לגבי אונס ידוע שקיימים מיתוסים ואידיאולוגיות ביחס לקורבן, כדוגמת "אישה יכולה למנוע את האונס", מיתוסים אלו עלולים לחבל בהתמודדות הנפשית של הקורבן, שכן בניסיון להתמודד עם המיתוסים נפגעת האונס עלולה להרגיש שעליה לבחור בין מה שקרה באמת לבין התפיסה התרבותית. פעמים רבות החברה דוחה את הקורבן בשל תפיסות שונות כשבסופו של דבר הקורבן נשאר לבדו, ממצאי מחקרים מעידים שהאונס מעמת את הפרט עם השלכות ומשמעויות איתן קשה להתמודד לבד והטראומה משנה את התפיסה הבסיסית לגבי העולם ולגבי המותר והאסור בחברה האנושית (Roth & Lebowitz, 1987).

תגים:

אונס · אלימות · ייצוג · עבירות · מיניות · עיתונות · עבירות · מין · צהובונים · צהוב · שערורייתי · סיקור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטייה חברתית ומדיה", סמינריון אודות "סטייה חברתית ומדיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.