היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח טכני: השימוש בו ויעילותו

עבודה מס' 066743

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדוע ציבור המשקיעים בניירות ערך משתמשים בשיטת הנ"ט - מחקר בקרב יועצי השקעות, סטודנטים ואחרים.

5,517 מילים ,35 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הניתוח הטכני (להלן: נ"ט) הינה שיטה הקיימת מאות בשנים, אשר באמצעותה מנתחים תנועת שערים היסטורית במטרה לחזות תנועת מחירים עתידית. הכלי המרכזי הוא גרף המניה ובצירוף אינדיקטורים נוספים (לדוגמא ממוצע נע, נפח מסחר), מנסים לחזות או לתת הסתברות למגמה העתידית של הנכס. העולם האקדמי סותר את שיטת הנ"ט ודוגל בשיטות כלכליות קלאסיות, כגון: ניתוח דו"חות, בחינת שינוי הריבית במשק, יעילות השוק וכדומה. אף על פי המחקרים האקדמאים הרבים המצדדים בחוסר יעילותו של הנ"ט, ניכר כי רוב המשקיעים ובתי ההשקעות נעזרים בכליו. המחקר הנוכחי נועד לבדוק מדוע ציבור המשקיעים בניירות ערך משתמשים בשיטת הנ"ט, בניגוד לחוסר יעילותה המוכחת במחקרים אקדמאים רבים. המחקר נעשה על ידי העברת שאלון בין 242 אנשים, בינהם יועצי השקעות, סטודנטים ואנשים אחרים. תוצאות המחקר מראות, כי לא קיימת אוכלוסייה ספציפית, מלבד משקיעים מבוגרים, המשתמשת יותר בנ"ט מקבוצה אחרת. לפיכך ניתן להסיק, כי כל המשקיעים ובמיוחד המבוגרים, ישתמשו בנ"ט ככלי המסייע להם לעגן את השקעותיהם, נוכח חוסר הוודאות שבשוק ההון.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
שיטת מחקר
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

הנ"ט הינו כלי ניהול השקעות המבוסס על ההנחה, כי המחירים ההיסטוריים, נפח המסחר וכלי ניתוח סטטיסטיים שונים, גלומים ברוב המקרים בתבניות גיאומטריות שונות, כגון: "ראש וכתפיים", קווי התנגדות ותמיכה, "תחתיות כפולות" וכדומה. בעזרת תבניות אלו ניתן לחזות תנועות של מחירים בעתיד ולפיכך את ההתנהגות הסבירה של מניה מסוימת בעתיד (1966, Murphy, 1986 ;Edwards and Marge). רוב המחקרים האקדמאים תוקפים את הנ"ט וגורסים כי אין זו אלא אחיזת עיניים (Malkiel, 1973). בניגוד לכך, ברוב בתי ההשקעות בארץ ובחוץ לארץ קיימות מחלקות המתמחות בנ"ט. זאת ועוד, משקיעים רבים משתמשים בכלי הנ"ט, קורסים רבים מתקיימים בנושא זה ובכל עיתון כלכלי, כתוב או מקוונן, קיימות כתבות התומכות בשיטה זו. אם כן, מטרת הפרויקט היא להבין מה גורם לאנשים להשתמש בניתוח הטכני, למרות הוכחות מדעיות, כי שיטה זו אינה יעילה.

תגים:

ניתוח · טכני · מניות · שוק · ההון · משקיעים · בורסה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח טכני: השימוש בו ויעילותו", סמינריון אודות "ניתוח טכני: השימוש בו ויעילותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.