היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד האישה באסלם והשינויים בו במאה ה-20

עבודה מס' 010314

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,454 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא.
2. יחס האיסלם לאישה.
3. האישה המוסלמית במאה העשרים.
4. סיכום .
5. רשימה בבליוגרפית .

מבוא
הנשים בעולם מהוות מחצית מהאוכלוסיה, אולם למרות זאת לא בכל מקום מתיחסים אליהם כאל שווה בין שווים ולעיתים אף רואים אותן כנחותות משמעותית מבני המין החזק. בדתות רבות האישה אמורה להתנהג באופן שונה
מהגבר ומאישה לא נשואה, שוני אשר מתבטא לעיתים בכל אורח החיים של האישה.
התרבות האיסלמית הינה תרבות אשר נוצרה לפני כמה מאות שנים ומאפיינים אותה ההתנהגות האכזרית והברברית אל אויבים ואל ידידים כאחד. השיעים הינם למעשה התגלמות האיסלם במלוא עוצמתו, הן מבחינה דתית והן מבחינה
התנהגותית.
הפילוסופיה העומדת מאחורי האיסלאם היא פילוסופיה שבעיקרון מנחה את המאמין לעיקרון הדלות: הסתפקות במועט ושיעבוד הנפש לטובת הרוחניות.
עיקרון האפוסטוליות (שליחות) הינו עיקרון ראשון שכל מאמין חייב לדעת אותו.
תיאוריות הדלות מצויות, בספרות היהודית, האסלמית והנוצרית. בספרות היהודית אנו מוצאים משפטים כמו: "טוב לי ארוחת ירק...", "וענווים ירשו ארץ", ועוד. בימינו אנו מוצאים הטפות לכך באיסלאם בעיקר אצל כהני הדת השיעים, כמו איתאללה מרתזא מטהירי, איש דת שיעי אירני המרבה להטיף בשם הקוראן להסתפקות במועט של המאמינים. אי לכך הם מנסים להרגיל את האדם ובעיקר את האישה להסתפק במועט על מנת לקיים את רוח הקוראן.
מטרת העבודה
מטרת עבודתי היא לסקור את מעמד האישה באסלם בכלל, ואת השינויים במעמדה במאה ה-20 לאור התעוררות לאומית דתית, כל זאת על מנת לעמוד על היחס אליה הנובע מרגשות דתיים והיחס אליה הנובע מרגשות אתנופסיכיאטרים.

מקורות:

בן ארי א., נשים בעולם הערבי, חוברת בהוצאת המכון ללימודים ערביים בגבעת חביבה, 1979.
לואיס ב., רעיונות חדשים באיסלאם, ת"א ,1984.
מסאווי ב. לא בלי ביתי, ירושלים, 1988.
נואלס עדאוי, מאחורי הרעלה, נשים בעולם הערבי, ת"א, 1988.
האינציקלופדיה העברית, ערך איסלאם.
FATI A.(ED). WOMEN IN IRAN. E. J. BRILL, 1985.
LOWIS BECK AND NIKKI KEDDIE. (EDS). WOMEN IN THE MOSLEM HARVARD UNIVERSITY, 1982.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד האישה באסלם והשינויים בו במאה ה-20", סמינריון אודות "מעמד האישה באסלם והשינויים בו במאה ה-20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.