היישום אינו מחובר לאינטרנט

האנשלוס של אוסטריה עם גרמניה

עבודה מס' 066730

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים השונים שהובילו את היטלר וגרמניה לבחור באוסטריה ככיבושם הראשון באירופה בדרך למלחמת העולם השנייה.

5,125 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מסעו של היטלר בדרך לשליטה עולמית תוכנן להיות ארוך ומפותל, תכנונו היה לכבוש מדינות רבות בדרך אל שליטה על כל אירופה והענקת מרחב מחייה לכל הגרמנים יחד. אך מדוע המדינה הראשונה איתה בחר להתחיל הייתה דווקא אוסטריה? זוהי השאלה שתלווה אותנו לאורך העבודה. מה היו המניעים שגרמו להיטלר לכבוש את הארץ בה נולד לפני הכל?
המניע האידיאולוגי היה הסיבה אותה הדגיש היטלר בכל הזדמנות שניתנה לו בפומבי. עוד מתחילת הקריירה הפוליטית שלו דיבר היטלר על איחוד כל הגרמנים תחת רייך אחד, תחת הסיסמא- "דם אחד שווה רייך אחד". בתקופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה הייתה אוסטריה ברובה דוברת גרמנית, אך במקום לאחד אותה עם גרמניה החליטו המעצמות המנצחות לכפות עליה את זכות ההגדרה העצמית ולהפוך אותה לדמוקרטית בעל כורחה. אוסטריה שלא הייתה מוכנה להתמודד עם ההגדרה החדשה לא הצליחה לאמץ זהות עצמית מאוחדת מעולם וחלקים ממנה המשיכו לייחל לאנשלוס שיציל אותם מעצמם. היטלר השתמש בתמיכה שניתנה לו מצד האוסטרים והודיע על איחוד אוסטריה עם גרמניה כצעד הראשון בדרך לאיחוד כל הגרמנים והענקת מרחב מחייה מספק לכולם.
אבל המניע האידיאולוגי היה רק הלגיטימציה של היטלר. לשם הענקת מרחב המחייה לכל הגרמנים היה היטלר צריך להתמודד עם ארצות רבות בדרכו, כלומר, עם מלחמות רבות. לשם כך היה עליו לשפר את עמדתה של גרמניה מבחינה אסטרטגית ומבחינה כלכלית.
מבחינה אסטרטגית הייתה אוסטריה נקודת שיפור משמעותית בדרכו של היטלר לכיבוש אירופה. הגבולות החדשים של גרמניה העניקו לו אפשרות איום על צ'כוסלובקיה, הצעד הבא שלאחריו יגיעו גם פולין ואולי אפילו ברית המועצות. היתרון האסטרטגי של אוסטריה היה ברור לגמרי והיטלר ומפקדי הצבא שלו היו מתאומים לגמרי בנושא.
מבחינה כלכלית גרמניה הייתה חלשה לאחר הפסדה במלחמת העולם ה-1 והיא הייתה חייבת לחזק את עצמה מבחינה כלכלית כדי להאיץ את מרוץ החימוש שלה ולהקים משק אוטרקי שיספק את כל צרכיה של גרמניה בזמן המלחמה. משאביה הטבעיים ויתרונותיה הכלכליים של אוסטריה היו מוכרים היטב ליועציו הכלכליים של היטלר שהיו אלה שעודדו את הביצוע הסופי של האנשלוס בימים הגורליים לאחר פגישתו של היטלר עם קנצלר אוסטריה ב-12 לפברואר 1938. עידוד זה מצביע על היתרון הכלכלי של אוסטריה כמניע עיקרי ביותר לביצוע האנשלוס.
איזה מהמניעים היה זה שהניע את היטלר לספח אליו את אוסטריה ב-12 למרץ 1938? האם שלושת המניעים גם יחד? או שהיו מניעים שהיטשטשו במהלך השנים בהם כיהן היטלר כקנצלר גרמניה?

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק א'- "דם אחד- רייך אחד". איחוד כל הגרמנים לרייך אחד לשם יצירת מעצמה עולמית כמניע האידיאולוגי שמאחורי האנשלוס
פרק ב'- "מי ששולט על אוסטריה שולט על מרכז אירופה". סיפוח אוסטריה כנקודת מוצא אסטרטגית בדרך אל השתלטות על אירופה והשגת "מרחב מחייה" לעם הגרמני
פרק ג'- 1,328,000,000 סיבות לסיפוח אוסטריה על ידי גרמניה. ניצול אוסטריה לשם חיזוק כלכלתה של גרמניה לקראת המלחמה לשם השגת שליטה עולמית כמניע הכלכלי שמאחוריי האנשלוס
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השתלשלות העניינים המובילה לביצוע האנשלוס התחילה ביום ה-10 לספטמבר 1919, יום חתימת הסכם סן ז'רמן (St. Germain). המחתימות היו המעצמות המנצחות, המוחתמת בעל כורחה הייתה הרפובליקה החדשה של אוסטריה, מדינה דמוקרטית חדשה, שנוצרה משאריותיה של האימפריה האוסטרו-הונגרית שהתפרקה לחלקים. בחוזה השלום אוסטריה התחייבה לשאת בעול הפסד המלחמה ובתשלום פיצויים. על גרמניה בחוזה ורסאי ((Versailles שעליו חתמה הוטל האיסור לאיחוד או אנשלוס של אוסטריה "מלבד בהסכמתו של חבר הלאומים". עקרון ההגדרה העצמית שנקבע לאחר מלחמת העולם בגד באוסטריה וגרר אותה לתוך מדינה שהיא אינה רוצה בה.

תגים:

אוסטריה · אנשלוס · גרמניה · נאצית · נאצית · היטלר · מלחמת · העולם · השנייה · נאצים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האנשלוס של אוסטריה עם גרמניה", סמינריון אודות "האנשלוס של אוסטריה עם גרמניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.