היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות והגירה - הגורמים לעבריינות בקרב בני נוער עולים מאתיופיה

עבודה מס' 066696

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דפוסי עבירות ועבריינות בקרב בני-נוער יוצאי אתיופיה בישראל והסיבות החברתיות והתרבותיות שגרמו לעבריינות זו.

6,145 מילים ,23 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בישראל חיים כיום כ-96,000 עולי אתיופיה, מתוכם 12,400 ילדים ובני נוער בגילאים
10-19 ילידי ישראל.(הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה,2007). בשנות ה-90 מופיעים סימנים ברורים של עבריינות נוער הולכת ומתרחבת בקרב ילדי העולים, יהודי אתיופיה.
קונפליקטיים תרבותיים, קשיי קליטה ונשירה-הם מאפיינים בולטים בתהליכי הגירה שעוברים על בני נוער מהגרים. המצוקה של מתבגרים מהגרים גוררת אותם לעיתים אל סטייה מההתנהגות הנורמטיבית ואל חיקה של החברות העבריינית.

עבודה זו עוסקת בניתוח קשיי ההגירה אשר מובילים אל התנהגות עבריינית.
מחקר זה מסתמך על ממצאי מחקרים שבדקו את דפוסי עבירות ועבריינות בקרב בני-נוער יוצאי אתיופיה בישראל והסיבות החברתיות תרבותיות שגרמו לעבריינות זו.
שיטת המחקר הינה ניתוח תוכן המתבסס על הפרדיגמה של המחקר האיכותי.

בני העדה האתיופית הגיעו מתרבות בעלת מאפיינים שונים מאוד מאלו של התרבות הישראלית. מעבר לכך, מאפיין צבע העור ומנהגי הדת, בולטים אצלם כגורם המבחין אותם מכל זרם הגירה אחר שהיה לישראל בעבר.
נמצאו מספר גורמים שהובילו להתפתחות תופעת העבריינות בקרב ילדי העולים מאתיופיה,
יהודי אתיופיה חוו קליטה בירוקרטית, שיכונם במגורי קבע ושכונות בהם שוכנו עולי צפון אפריקה, מקומות אלו מתאפיינים בתופעות חברתיות כלכליות שליליות, צבע עורם והופעתם הפיסית הביאו לדחייה מצד בני גילם הישראלים, הוריהם מסתגרים בתרבות המוצא, תופעה שמובילה לקונפליקט בין דורי על רקע תרבותי, המתבטא באבדן יכולת הפיקוח של ההורים על ילדיהם.
הדחיה מצד החברה הישראלית, מוביל את בני הנוער יוצאי אתיופיה לפיתוח זהות נפרדת, כדרך לרכישת בטחון אך גם כהפגנת מחאה נגד תרבות ההורים המונעת מהם אינטגרציה בחברה הישראלית, וגם כנגד החברה הישראלית הדוחה אותם.
ניתן ללמוד, שהעלייה בשיעור העבריינות מעיד על הכשל החברתי, התרבותי והחינוכי של העולים ובפרט עולי אתיופיה בארץ, בכל מסגרות החיים.

שיטת המחקר שנבחרה היא ניתוח תוכן המתבסס על הפרדיגמה של המחקר האיכותי.
עבודה זו הנה עבודת מחקר איכותית העוסקת בחקירת תוכן של מחקרים שבדקו דפוסי עבירות ועבריינות בקרב בני-נוער יוצאי אתיופיה בישראל.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. מערך המחקר
4. ממצאים
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קונפליקטים בלתי פתירים מובילים לעבריינות. עבריינות הנוער בקרב בני נוער עולים מאתיופיה, היא החמורה והרבה ביותר בישראל ביחס לחלקם באוכלוסיה, הן בקרב בני נוער עולים והן בקרב כלל בני הנוער בישראל (אפל, (2003); אדלשטיין (2002); חביב, ואח' (2001).
ממחקרו של אדלשטיין (2002) עולה כי אחוז בני הנוער האתיופים המעורבים בעבריינות נוער, יחסית לחלקם באוכלוסייה, הוא הגבוה ביותר בישראל. במקביל, נרשמה תופעה של שימוש רב בסמים ובאלכוהול, הן בקרב הנוער הנמצא במסגרת לימודית סדירה, והן בקרב אלו שנשרו ממסגרת לימודית.

תגים:

אלימות · משפחה · חינוך · קונפליקט · תרבות · קליטה · ישראל · מהגרים · נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות והגירה - הגורמים לעבריינות בקרב בני נוער עולים מאתיופיה", סמינריון אודות "עבריינות והגירה - הגורמים לעבריינות בקרב בני נוער עולים מאתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.