היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות נשים

עבודה מס' 068282

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של הגורמים לעבריינות נשים.

11,884 מילים ,25 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

...בספרות המעטה שכן דנה בנושא באה לידי ביטוי העמדה הסקסיסטית שרווחה כלפי נשים. כלומר, כותבים רבים הראו איך מיתוסים עממיים, ביחס לאופי של נשים, שימשו לתאורטיקנים בסיס לתיאוריות כאילו-מדעיות על נשים עברייניות (Brown, 1986; Leonard, 1982; Smart, 1976; Simon, 1975 בתוך גור, 2002).
עבריינות נשים מעניינת אותי באופן אישי, מכיוון שנראה לי שעבריינות בכלל מנוגדת לטבע האנושי של האשה. כלומר, מה על האשה לעבור, אילו מכשולים ואילו קשיים על האשה לעבור כדי שתגיע לעיסוק בעבריינות? ככלל, המידע שיש לנו, רובו ככולו, נשאב מהתקשורת, אנו שומעים על נשים שרצחו את ילדיהן, על נשים שרצחו את בני זוגן, התקשורת יוצאת בכותרות ענק, עם כתבות ותחקירים מכל הכיוונים, אך מה הביא אותן לידי מעשים קיצוניים אלו, מה מסתתר מאחורי כל אותם מעשים, את זאת אנסה לברר בעבודה זו. מהתקשורת אנו למדים גם שיש נערות במצוקה (לפי הבתים והארגונים שמבקשים מאיתנו לתרום להם), שיש זונות ומכורות לסמים, אולם כמו לגבי כל נושא בתקשורת, אנו גם יודעים שהמידע הזה לא מהימן מספיק, מוטה לכיוון אינטרסים שונים ולא אובייקטיבי. בעזרת המחקרים ניתן להגיע למידע יותר אובייקטיבי ולקבל תמונה יותר שלמה.

בעבודה זו אסקור את הגורמים לעבריינות נשים, הן מהגישה הביולוגית-פסיכו-סוציאלית והן מהגישה הפמיניסטית. כמו כן אעמוד על הקשר שבין טראומה ופשיעה והקשר שבין מצוקה כלכלית ו/או נפשית-רגשית ופשיעה. אביא גם נתוני פשיעה שנאספו ממחקרים שנעשו בארץ ובחו"ל ומראים השוואה בין נשים וגברים, והשוואה בין נשים עברייניות ולא עברייניות בתחומים שונים.

תוכן עניינים:
מבוא
א. הסיבות לאלימות הנשית
א.2. הסבר פסיכולוגי
א.3. תיאורית הלמידה החברתית
א.4. פיקוח חברתי
ב.1. נקודת מבט פמיניסטית
ב.2. הביקורת הפמיניסטית
ג. הקשר בין טראומה ופשיעה
ד. סמים ופשיעת נשים
ה. התייחסות מערכת המשפט
ו. נתוני פשיעה
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל הנשים בארה"ב חיות לפי חוקים שנוצרו על-ידי גברים ועבור גברים. התאמה של הגופים ושל המין של המעמד הנשי כשלם נשארה קבועה, כל עוד הנשים חידשו וקבעו מחדש את המגדר לפי תכתיבים פטריארכליים (קיין, 2008).
בנושא עבריינות נשים אנו מוצאים להפתעתנו מיעוט מחקרים. בסקירת הספרות של הקרימינולוגיה המסורתית אנו רואים שאכן חסרה התייחסות מהותית ורצינית לנושא עבריינות נשים, ויש עבודות רבות שמתעדות את תופעת ההתעלמות וההזנחה שמאפיינת תחום זה.
תופעה זו תורגמה למחקר אמפירי מוגבל בהקשר של נשים שיש להן התנהגות תוקפנית. לעיתים קרובות זה נקרא "הדוקטורינה הבלתי נראית" (Belknep, 1996 בתוך קריינרט וואנדייבר, 2009), או במונחים של ה"עברייניות/ים הנשכחות/ות" (forgotten offenders).

תגים:

סמים ופשיעה כלא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות נשים", סמינריון אודות "עבריינות נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.