היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיקור של עבריינות פוליטית

עבודה מס' 066385

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תגובות לעבריינות פוליטית: פרשת ויצמן - סרוסי מול נתניהו - עמדי

9,072 מילים ,31 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חבר כנסת, שר בממשלה ודמויות פוליטיות בישראל נהנים ממידה מרובה של חסינות מהותית ודיונית. החסינות המהותית מונעת העמדה לדין של חבר כנסת בגין מעשים אשר עשה במסגרת תפקידו הציבורי. היא אינה ניתנת להסרה בידי הכנסת ואינה מתבטלת עם סיום הכהונה. לעומתה, חסינות דיונית רחבה מאוד בהיקפה והיא מונעת העמדה לדין של חבר כנסת בגין עבירה פלילית כלשהי, אלא אם חסינות זו הוסרה על ידי הכנסת או אם הסכים אותו חבר כנסת להסיר את חסינותו.
לצערנו, כללי האתיקה של חברי הכנסת אינם ניתנים לאכיפה, והעונשים עליהם חסרי משמעות ממשית.
מול אותם פוליטיקאים ואנשי שררה עומדים "חופש הביטוי" ו"זכות הציבור לדעת" המוגדרים כ"זכויות על", אלא שהזכות לחופש הביטוי גוררת גם חובות: מיומנות מקצועית, הגינות, ובנוסף, אי הפרה של איסורים אשר נקבעו בחוקי המדינה, המגבילים את הגישה החופשית לאינפורמציה ואת האפשרות לשדרה.

בעבודה זו נעסוק בדרך תפקודה של התקשורת בסיקורה שתי פרשות אשר הסעירו את המדינה - פרשת ראש הממשלה בנימין נתניהו (ואשתו שרה נתניהו) וקבלן הבניה עמדי, ופרשת נשיא המדינה עזר ויצמן ואיל ההון סרוסי. לכאורה נראה כי העבירות המדוברות הן זהות: קבלת שוחד וטובות הנאה של אנשי ציבור (פוליטיקאים בעמדות הבחירות ביותר במדינה - ראש ממשלה ונשיא מכהנים) מבעלי הון. מכאן אנו מצפים כי תגובת התקשורת והביקורת הציבורית בשתי הפרשיות תהיה זהה. בעבודה זו נבדוק האם כך באמת היה והאם באמת התקשורת פועלת בצורה אובייקטיבית וללא משוא פנים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סטייה
3. שחיתות פוליטית מהי?
קבלת שוחד וטובות הנאה
4. תפקידה של התקשרות המודרנית
5. נאמנות: הקשר האתי
6. התקשורת וחופש הביטוי
התקשורת והצנזורה
זכות הציבור לדעת מול הגנה על הפרטיות
7. אתיקה ופרסום
בעד ונגד הפרסום
8. בנימין נתניהו
נתניהו - עמדי
9. עזר ויצמן
ויצמן - סרוסי
10. נתניהו - ויצמן - מבחן התוצאה
11. סיכום
12. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

אחד התחומים היותר מעניינים, מרתקים ומשעשעים במחקר סוציולוגי הוא תחום הסטייה. בתחום זה אנו עוסקים בתופעות כגון רמאות, שקרים, גניבה, בגידה רצח, שחיתות, פגיעה באחרים, אונס, סמים וכדומה. תחומים הלו מעוררים תגובות רגשיות, ולכן קשה לשמור על איפוק וריחוק מנושאי המחקר.
הגדרת הסטייה תמיד קשורה לערכים, כי לא ניתן לדון בצורה משמעותית בסטייה ללא דיון מקביל באותו דבר שאיננו סטייה - כלומר, התנהגות תואמנית (קונפרמית).

תגים:

סטייה · סטייה חברתית · חופש הביטוי · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיקור של עבריינות פוליטית", סמינריון אודות "הסיקור של עבריינות פוליטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.