היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישור חובה בדיני משפחה

עבודה מס' 066584

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הצעת החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (יישוב מוקדם של הסכסוך), התשס"ו-2006 והשפעת הגישור על מעמדן של נשים בהליכי גישור במשפחה.

7,800 מילים ,38 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

באוקטובר 2002 הוקם על ידי שר המשפטים צוות היגוי במטרה לקדם ולגבש מנגנונים ליישוב סכסוכים בבתי משפט למשפחה ובבתי דין דתיים, בראשותו של השופט יצחק שנהב.
כתוצאה מעבודתו של הצוות הוגשה הצעה חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (יישוב מוקדם של הסכסוך), התשס"ו-2006.
החוק מעגן את הפרקטיקה הנוהגת היום ביחידות הסיוע שליד בתי המשפט לענייני משפחה, להפנות את הצדדים לגישור, ואף מרחיב אותה ומטיל חובה על בני זוג לנסות ליישב את הסכסוך ביניהם בהסכמה באמצעות הליכי יישוב סכסוכים במסגרת יחידת הסיוע(1).
בעבודה זו אנסה לבחון את השפעותיו של החוק המוצע על הסדרי גישור בחסות בית המשפט לענייני משפחה ואת השפעותיו של הגישור עצמו על השוויון בין בני זוג.
ראשית אסקור את תחום הגישור במשפחה ואת שילובו במערכת בתי המשפט בישראל. אנסה לבדוק אם קיימים הבדלים בין מטרותיו של הליך הגישור במשפחה לבין מטרותיו של ההליך השיפוטי בדיני משפחה.
לאחר מכן אבחן מחקרים אמפיריים שונים הנוגעים לגישור במשפחה, ואת הרלוונטיות שלהם למסגרת הישראלית, תוך התמקדות בשאלת השוויון - האם הליך הגישור מאפשר השגת שוויון בין המינים, כשלעצמו וגם בהשוואה להתדיינות האדברסרית בבית המשפט לענייני משפחה.
במהלך העבודה אנסה להראות כי הגישור טומן בחובו סכנה לאפליית נשים בגלל אופן ניהול התהליך, ואצביע על נקודות אפשריות לשיפור על מנת למזער נזקים כאלה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. הצעת החוק
1.1 הרקע להצעת החוק
1.2 גישור חובה? על מה שכתוב בחוק ועל מה שלא כתוב
1.3 מטרתו של הליך ליישוב סכסוך
2. על הגישור
2.1 מהו תהליך גישור - מבנה ורציונלים
2.2 צמתי הכרעות בהליך הגישור - סכנות פוטנציאליות
3. הצורך באחריותיות (accountability)
4. פתרונות אפשריים
4.1 מערכות יישוב סכסוכים הפועלות באופן גלוי
4.2 אמצעי פיקוח והכוונה של תהליכי גישור
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרקע להצעת החוק
בתוך משרד המשפטים פועל המרכז לגישור ויישוב סכסוכים. באוקטובר 2002 הוקם במסגרת המרכז צוות היגוי בראשות השופט יצחק שנהב, סגן נשיא בית המשפט לענייני משפחה מחוז תל-אביב, במטרה לקדם ולגבש מנגנונים ליישוב סכסוכים בבתי משפט למשפחה ובבתי דין דתיים (2) (להלן: בתי משפט ובתי דין, בהתאמה, או: ערכאה שיפוטית).
צוות ההיגוי פרסם תזכיר של חוק ב-14.6.06, התזכיר כולל נוסח מוצע להצעת חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (יישוב מוקדם של הסכסוך), התשס"ו-2006, וכן דברי הסדר נלווים (3).

תגים:

שוויון · זכויות נשים · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישור חובה בדיני משפחה", סמינריון אודות "גישור חובה בדיני משפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.