היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך לאזרחות- המקרה של עולי אתיופיה

עבודה מס' 066149

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות למוסד השמגלוץ' בקהילת עולי אתיופיה

2,783 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בחודש ינואר 1998 היינו עדים להפגנת כח, שביטאה חוסר כח של עדת עולי אתיופיה בארץ. הדבר היה בשל היחס הכללי אליהם,ומה ששבר את גב הגמל היו תרומות הדם שהושמדו. הדם אצל האתיופים אינו רק אמצעי לקיום הגוף אלא חלק מהנפש ולכן יש לו חשיבות מרובה יותר.
אני הזדעזעתי אישית מהסיפור ולכן החלטתי להרתם, כאזרח מהשורה לעזור להם. כחלק מפעילויותי אני מדריך, לאור השכלתי כשוטר, בקורס של דיינים אתיופים (כאזרח ולא כשוטר).
לאחר כחודש שבו פעלתי בקורס, הופיעה כתבה על הנושא, של הכתבת ניקול קראו "ברוך, השמגלה מרמלה" (הארץ 30.12.1997), העולה מהמאמר הוא כי יהודים אלו תויגו בצורות שונות, בשל ההבדלים התרבותיים, בשל חוסר ידיעה את מנהגיהם, וכן בשל חוסר ודאות לגביהם.
על פי הכתבה, ניסיון הקליטה של יהודי אתיופיה לא עלה יפה. המדובר הוא גם במרכזי העולים וגם בערים בהן התיישבו. כתוצאה מכך מנסה המערכת הביורוקרטית להחזיר לקהילה מעט מהמוסדות שלמה מהעבר עם כל הנורמות והערכים המתלוים עליה, על מנת לרכך את קליטתה בישראל. החזרת השמגלוץ' לקהילה היא אחד הנסיונות האחרונים לכך.

תוכן עניינים:
מבוא
מצבם של האתיופים
תאור הפעילות
האזרח והחוק
מפגש תרבויות
אזרחות
החברה הפלורליסטית
רשימת המקורות

קטע מהעבודה:

ישראל הינה מדינה דמוקרטית, בה יש לכל אחד זכות להביע את דעתו. למרות זאת בנושא יהודי אתיופיה שנים רבות הממשלה לא התירה לפרסם פרטים על המבצעים, מחשש כי יבולע ליהודים באתיופיה, דבר שרבים ראו בו פגיעה בדמוקרטיה. לדוגמא חילופי השלטון באתיופיה (1982) יצרו מציאות חדשה ועדינה ביחסי ישראל-אתיופיה. רבים חששו להרעת מצבם של בני העדה, הן בשל השלטון המרקסיסטי והן בשל המצב הפנימי המעורער באתיופיה. לאחר החלת חוק השבות על יהודי אתיופיה הוגברו לחצי הוועדים והפעילים על ממשלת ישראל והסוכנות היהודית כדי שינקטו במעשים שיביאו לעליית קבוצות גדולות של בני העדה לישראל. הוועד בישראל נקט בדרך כלל במפגשים שקטים ופעולות ללא פרסום, מחשש להכשלת מבצעי העלייה. חלק ניכר מהפעילות התרכז בסיוע לעולים שכבר הגיעו לארץ.

תגים:

יהודי · אתיופיה · עליה · מיעוט · אתני · עדתיות · חברה · מסורתית · מודרנית · הגירה · תרבויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך לאזרחות- המקרה של עולי אתיופיה", סמינריון אודות "חינוך לאזרחות- המקרה של עולי אתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.