היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנועות נוער בחברה הישראלית: תקופת המנדט וכיום

עבודה מס' 066120

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השינויים שחלו בתנועות הנוער באופן כללי והשוואה בין תקופת המנדט והתקופה האחרונה יחסית.

2,063 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תנועות הנוער הישראליות נוצרו בהשפעת תנועות הנוער הציוניות בגולה. תנועות הנוער בגולה היו תנועות נוער מרדניות. הן מרדו בחיי הגולה ובחיי הוריהם, לעומתן תנועות הנוער הישראליות היו תנועות המשכיות. הן המשיכו את האידיאולוגיה של תנועות הנוער בגולה ושל התיישבות והחלוציות. כמו כן, הן לא מרדו בערכי הוריהם בארץ, אלא רק בדרכי הגשמת החזון הציוני וחתרו לאוטונומיה (רוטנברג ונאור, 1962). תנועות הנוער הישראליות היו מחדשות, ממשיכות ומתקנות (דרור, 1979).
בעבודה זו אדון כיצד השתנה מעמדן של תנועות הנוער בחברה וכיצד השתנתה התייחסות החברה בכלל והורי החניכים והחניכים עצמם בפרט לתנועות הנוער. ההשוואה נערכת בין תקופת המנדט הבריטי לתקופה האחרונה.
אדון במרכזיותן של תנועות הנוער בחברה, מקומן בחינוך ובתעסוקה מול התמורות שפקדו את החברה הישראלית: הקמת המדינה, הפיכתה של המדינה למדינה מתועשת, שינויים בסולם הערכים בחברה ועוד.

תוכן העניינים:
מבוא
התפלגות אוכלוסיית בני הנוער בתנועות הנוער
מאפייני אוכלוסיית בני הנוער בתנועות הנוער
תנועות הנוער בראי החברה וחניכיה
השתנות החברה מחברה קולקטיביסטית לאינדיבידואליסטית
תנועות הנוער ועתיד מקצועי
אינטנסיביות תנועות הנוער ופעילותן הציבורית
התאמת ערכי תנועות הנוער לערכי החברה
חינוך ותנועות הנוער
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתקופת היישוב כ 20% מבני הנוער בגילאים 12-18 השתייכו לתנועות הנוער. תנועות הנוער הקיפו שכבות רבות מהאוכלוסייה בגילאים שונים. רוב רובם של חברי תנועות הנוער היו ממעמד הבינוני מעדות האשכנז. נוער מזרחי ו/או ממעמד סוציו-אקונומי נמוך נטו שלא להשתייך לתנועות הנוער (הלל ברזל, 1963). אדלר (אדלר, 1962), הסביר את התופעה הזו בכך שתנועות הנוער בישראל צמחו בהמשכיות לתנועות הנוער האשכנזיות בגולה, כך שלנוער האשכנזי היה קל יותר להזדהות עם ערכי תנועות הנוער.

תגים:

תנועות נוער · בני נוער · חינוך · תקופת המנדט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנועות נוער בחברה הישראלית: תקופת המנדט וכיום", סמינריון אודות "תנועות נוער בחברה הישראלית: תקופת המנדט וכיום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.