היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות יוצרים למול מציאות טכנולוגית

עבודה מס' 066098

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרת זכויות יוצרים במציאות הטכנולוגית העכשווית : הצגת הויכוח וההתמודדות שבין בעלי זכויות היוצרים לבין אותם המפרים זכויות אלו (משתמשים ביתיים, טכנולוגיה ועוד).

9,472 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

התחום בו העבודה מתמקדת הוא תחום הפרת זכויות היוצרים באמצעות האינטרנט. הבחירה בנושא זה נעשתה משום שהדבר קרוב לכולנו- מי מאיתנו לא שמע על תוכנות לשיתוף קבצים באינטרנט? החל בחלוצה המפורסמת, הלוא היא נאפסטר (1), דרך קאזה(2), ששלטה בכיפה בשנות ה- 2000, ועד לאימיול העדכנית. מי מאיתנו לא מכיר לפחות אדם אחד שעל מחשבו האישי מותקנת תוכנה כזו? ובנימה חצי רצינית, מי מאיתנו יכול להמתין בסבלנות שהעונה החדשה של "LOST" או "PRISON BREAK" תגיע סוף סוף לאחד מהערוצים המסחריים, או לטלוויזיה בכבלים או בלווין, כשהפרק החדש ביותר, החם ביותר, זה שהוקרן לראשונה אך לפני מספר שעות בארה"ב, נמצא במרחק לחיצת כפתור עכבר, נקי מפרסומות ומתורגם...? אין ספק כי כיום, הפיתוי להוריד שירים, סרטים ושאר יצירות מוגנות בזכויות יוצרים דרך האינטרנט, הוא עצום. הוא עצום בגלל הזמינות של היצירה, בגלל המהירות בה היא עושה דרכה אליך, ובגלל המחיר. כלומר האין מחיר.
כיום, באמצעות תוכנת שיתוף הקבצים הפשוטה וה"עממית" ביותר, בתוך דקות ספורות, אולי שעות, יכול המשתמש המצוי להיות בעליו של עותק מהדיסק האחרון של הלהקה האהובה עליו, לעיתים עוד בטרם הדיסק הגיע למדפי החנויות, וכל זאת במהירות, מבלי לצאת את פתח הבית, ואולי החשוב מכל- בחינם. איזה תמריץ יש לאותו משתמש שלא לנהוג כך, אלא להמתין בסבלנות, לצאת לחנות, ולהיפרד שם מסכום שנע בין 50 ל- 80 ₪, עבור אותו מוצר (כמעט) בדיוק? אם כן, שאלה זו, בשל ההד הציבורי הרחב שלה, ובשל הקרבה לכולנו- כלל צרכני המחשב בכלל והאינטרנט בפרט, תעמוד במרכזה של עבודה זו.
עבודה זו תסקור את עקרונות השימוש ההוגן, ניהול משותף של זכויות יוצרים ומטרותיו, זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי, הגנה על אמצעים טכנולוגיים, סקירת התפתחות שיתוף הקבצים באינטרנט, וסקירת נקודות ציון מרכזיות במאבק שבין בעלי זכויות היוצרים למפרי הזכויות הללו.
--------------------------------------------------------------------
1. &M Records, Inc. v. Napster, Inc. 114F Supp. 2d 896 (N.D. Cal.2000)
2. http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%90%D7%96%D7%94

תוכן עניינים:
מבוא
שימוש הוגן וטענות הגנה
שיתוף קבצים
הגנה על אמצעים טכנולוגיים ואמצעים לניהול זכויות
זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי - מציאות חדשה
ניהול משותף של זכויות יוצרים
עיקרי המאבק המשפטי
דיון
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

שימוש הוגן וטענות הגנה
השימוש ההוגן אינו חריג לזכות היוצרים. זוהי הגנה בפני זכות יוצרים. הצורך בהגנה זו עולה רק אם נלקח חלק מהותי מהיצירה המוגנת והוכלל ביצירה אחרת. (1)
בדין הישראלי הגנת השימוש ההוגן מצויה בסעיף 2.1 (I) לפקודת זכות יוצרים הקובעת(2):
2. הפרת זכות יוצרים
(1) רואים זכות יוצרים ביצירה כאילו הופרה ע"י אדם אם שלא בהסכמת בעל
זכות היוצרים הוא עושה מעשה שהזכות היחידה לעשייתו נתונה בחוק זה
לבעל זכות היוצרים: בתנאי שהמעשים דלקמן לא יהא בהם משום הפרת
זכות יוצרים: (I) כל טיפול הוגן ביצירה לשם לימוד עצמי, מחקר, בקורת
סקירה או תמצית עתונאית.
--------------------------------------------------------------------
1. שרה פרזנטי, דיני זכויות יוצרים, כרמל ספרות משפטית בע"מ, תל אביב, 2000, עמ' 322.
2. חוק זכות יוצרים, חא"י 1911 כרך ג , (ע) 2633. להלן ה"חוק".

תגים:

זכויות · יוצרים · שימוש · הוגן · שיתוף · קבצים · מיול · קאזה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות יוצרים למול מציאות טכנולוגית", סמינריון אודות "זכויות יוצרים למול מציאות טכנולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.