היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון מנהיגות והתנהגות עובדים בחברת אינטל

עבודה מס' 066097

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין סגנון הניהול המעצב של המנהל לבין המוטיבציה והתפוקה של עובדיו בחברת אינטל.

6,938 מילים ,29 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מקצוע הניהול, אשר התפתח בעשורים האחרונים , קידם לצידו גם את הדיון בנושא המנהיגות.
סגנון מנהיגות בפירמות נקשר לרוב עם אופן הניהול של מנהל קיים בארגון. קיימים גם מנהיגים אשר אינם מנהלים, אולם, על מנת לבדוק את ההשפעה על העובדים בארגון נתייחס בעבודה זו למנהלים קיימים, מתוך הנחת יסוד ראשונית, שהם מנהיגים (מנהיגים את העובדים, את המחלקה בדרך להשגת יעדים את החברה ועוד).

בסיס כוח של מנהיגים בארגונים מסורתיים הוא לרוב סמכותי והיררכיוני מתוקף מיקןמם בפרמידת הארגון. בסיס הכוח של מנהיגים בחברות הייטק לעומת זאת, שואב גם מתכונות האישיות של אותו מנהל, זאת כיוון שחברות אלו יודעות להעריך את האינדוידואל ולתת לו את הכוח הראוי לו בהתאם ליכולותיו.
בעוד שמנהיגות, בעשורים שקדמו למהפיכת המידע, הושפעה גם ממראה המנהיג כוחו הפיסי ומיקומו היחסי בקבוצה, הרי שבחברות הייטק בימינו נתפסת המנהיגות אצל העובד גם באמצעים כגון ערוצי תקשורת אלקטרונית (אי מייל טלפון) ויכולת הובלה טכנולוגית.
לכך יש להוסיף את התרבות הארגונית הייחודית המאפינת חברות טכנולוגיות בכלל ואינטל בפרט ונקבל סביבה בה האינטראקציה בין המנהיג לכפופים לו היא קריטית ביותר לארגון ולעובדיו.

המחקר יבחן האם קיים קשר בין סגנון הניהול המעצב של המנהל לבין המוטיבציה והתפוקה של עובדיו בחברת אינטל.
המחקר ידון גם בסוגיות הבאות:
1. האם סגנון ניהול מעצב מקבל משנה תוקף בסביבת היי טק?
2. האם קיים קשר בין סגנון ניהול מעצב לתפוקת העובד?

בכל ארגון בו נהוגה עבודת צוות יש לצוות מנהיג פורמלי, שהוא בהחלט שותף פעיל בגיבוש הצוות שלו. כאשר הצוות מגובש ופועל יחדיו ישנה הזדמנות לביטויים אישיים ולצמיחה אישית. חברי הארגון מתפתחים וצומחים וההבדלים בדעות, ביצירתיות ובמקוריות מתקבלים בברכה, דבר המעודד אותם להמשך פעולה יחד עם הגיבוי מההנהלה. למנהל בעל מעוף, פתיחות ויוזמה יהיה קל מאוד לעבוד עם הצוות הארגוני, להיעזר בו לצרכי הארגון וכמובן בדרך זו הצוות יהיה מוכן לתרום גם מעצמו. בעבודה זו נתמקד בדמותו ותפקידו של המנהל כמעצב וכתורם לפיתוח, ארגון וקידום עבודת צוות יעילה בארגונו.

מחקר זה ייחודי בכך שהוא בוחן את נושא המנהיגות המעצבת כפי שהיא באה לידי ביטוי בחברת אינטל. המחקר עומד על טיב מנהיגות זו במצבים הייחודים לסביבה העסקית ולתרבות הארגונית של אינטל.
המחקר יתמקד בבדיקת מאפייני סגנון הנהול כנהול מעצב כאשר מטרת המחקר לזהות את המאפיינים ולהמליץ עליהם כקריטריונים לטיפוח סוג מסויים של מנהל/מנהיג. ההתמקדות תהיה בבדיקת סגנונות הניהול השונים הקיימים תוך שימת דגש על מנהיגות מעצבת. יש להניח שמנהל מאמץ סגנון ניהול בהתאם לאופיו, אישיותו, הרקע החברתי והאישי שלו השכלתו וכיו"ב, לפיכך, בכוונת עבודה זו להציג את שוני בין הסגנונות השונים כאשר ההתמקדות תהיה בסגנון המנהל כמנהל מעצב.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 סגנונות ניהול ומנהיגות
2.2 מנהיגות מעצבת
א. כריזמה התנהגותית ומיוחסת
ב. הנעה השראתית
ג. אתגור אינטלקטואלי
ד. התייחסות פרטנית
2.3 מוטיבציה
3. המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.1.1. המדגם
3.1.2. הכלים
3.1.3. מערך
3.1.4. שיטת המחקר ותוצאות
4. דיון ומסקנות
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

בתחום המנהיגות קיימים מספר זרמי מחקר עיקריים כאשר ניתן למנות ביניהם את גישת התכונות (תכונות אישיות של המנהיג המובילות לאפקטיביות שלו כמנהיג), גישת ההתנהגויות (תאור אופי העבודה הניהולית והתנהגות המנהיג המובילה לאפקטיביות שלו), גישת כוח והשפעה (סוג וכמות הכוח של המנהיג ושימוש בהם המובילים לאפקטיביות המנהיג), גישות מצביות (משתנים מצביים כגון סוג הארגון, דרגה ניהולית, תכונות והתנהגויות המנהיג) וגישות משלבות (מנהיגות משתפת, מנהיגות בקבוצות רבלת החלטות ומנהיגות חזונית, השראתית, כריזמטית, מעצבת). במקרה של מנהיגות מעצבת ניתן לומר כי היא נמצאת יותר בתחום גישת התכונות מכיון שמדובר במנהיג בעל תכונות מסויימות, בין אם נרכשות ובין אם מולדות מחד, מאידך ניתן לציין כי מנהיגות מעצבת מוצאת לה ביטוי גם במסגרת הגישה המצבית המתייחסת לסיטואציות מסויימות, והמדובר בסיטואציות בהם המנהיג בוחר לנהוג כמנהיג מעצב (Kotter, 1990).

תגים:

ניהול · מנהיגות · אבוליו · אינטל · פרדיגמה · מנהיג · גישת · התכונות · תפוקה · סיפוק · הנעה · מוטיבציה · ניעות · מנהיגות · מעצבת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון מנהיגות והתנהגות עובדים בחברת אינטל", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון מנהיגות והתנהגות עובדים בחברת אינטל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.