היישום אינו מחובר לאינטרנט

שלטונו של סדאם חוסיין בעיראק

עבודה מס' 066095

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה הם האמצעים בהם השתמש סדאם לביסוס שלטונו?

11,887 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס "מזרח תיכון בין שתי מלחמות העולם" בחרתי בנושא: שלטונו של סדאם חוסיין בעיראק. מטרת העבודה שלי, לנסות לענות על שאלת מחקר: מה הם האמצעים בהם השתמש סדאם לביסוס שלטונו?

במסגרת העבודה אסקור את המהלכים ההיסטוריים שהביאו לעלייתו של סדאם חוסיין לשלטון והדרכים באמצעותן הוא התמודד עם תוצאות מהלכים אלו. כמו כן אחקור את מבנה שלטונו של סדאם והאמצעים שבחר להשתמש בהם במסגרת השלטון. בנוסף אתייחס ליחסו של סדאם למיעוטים השונים ברחבי המדינה העיראקית, איך הצליח לכפות מרותו על האוכלוסייה זו ובכלל על אוכלוסיה של עיראק כולה. אסיים בסופו של משטרו ושל סדאם עצמו וכן ההשלכות של סיום משטרו על עיראק שאחרי הפלישה האמריקאית.

בעבודתי זו שאלת המחקר שלי היא: באלו אמצעים הצליח סדאם לבסס את שלטונו ולכפות את מרותו על האוכלוסייה? המטרה של המחקר היא לאתר ולתאר את האמצעים בהם השתמש סדאם חוסיין על מנת לעלות לשלטון ולשלוט במדינת עיראק במשך כל תקופת שלטונו. מה היו אותם אמצעים, כאמור, אשר עזרו לו לעלות בסולם השלטון ולהתמודד מול כל העולם?

על מנת לנסות להוכיח את שאלת המחקר שלי, אני אשתמש בפרקים, אשר יציגו את אותם אמצעים אותם ניצל סדאם חוסיין על מנת לשלוט בעיראק. כל פרק יהיה מחולק לתת-פרק, אשר יציג את כל אמצעי לבדו. לעבודתי זו אצרף גם תמונות, על מנת להוכיח את מה שעליו אכתוב.
החומרים בהם אני איעזר, הם ממקורות ביבליוגרפים של הספרייה במכללת ספיר, ביניהם כתבי עת ומגזינים. כמו כן, אשתמש גם באתרי אינטרנט למיניהם.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 היסטוריה של המדינה והחברה העיראקית
1.1 תקופת המלוכה (1921 - 1958)
1.2 תקופת הרפובליקה
פרק 2 תחילת דרכה ועלייתה לשלטון של מפלגת הבעת' וסדאם חוסיין
2.1 התאוששות של מפלגת הבעת' ועלייתו של סדאם חוסיין לשלטון
פרק 3 שלטונו של סדאם חוסיין (1979-2003)
3.1 הנשיא ומשפחתו
3.2 שירותי ביטחון
3.2.1 המודיעין הכלל
3.2.2 המודיעין הצבאי
3.2.3 הביטחון הכללי
3.2.4 הביטחון המיוחד
3.2.5 משמר הרפובליקה המיוחד
3.3 מפלגת הבעת' (1968-1978)
3.4 הצבא
3.5 כלכלה ופיתוח
3.5.1 נפט
3.5.2 תעשייה וחקלאות
3.6 שירותים ממשלתיים ורמת החיים
3.6.1 חינוך
3.6.2 בריאות
3.6.3 פולחן אישיות ולאומיות, תקשורת ותרבות
3.7 האוכלוסייה ודיכוייה
3.7.1 כורדים
3.7.2 שיעים
3.7.3 מיעוטים אחרים
פרק 5 מלחמת המפרץ ונפילת שלטונו של סדאם חוסיין (2003)
פרק 6 עיראק לאחר סדאם חוסיין
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ערב מלחמת העולם הראשונה עיראק הייתה מחולקת לשלושה מחוזות (ויאלתים) בצרה, מוצל ובגדאד. האזור היה מוזנח , עוני וחיי האוכלוסייה המקומית היו קשים . למרות זאת, החלה התעניינות הולכת וגוברת של מדינות המערב באזור זה בגלל מיקומו האסטרטגי בדרך לאוקיינוס ההודי ובעיקר בגלל הפוטנציאל הרב של הפקת הנפט שבשטחו ההיסטוריה הפוליטית של עיראק המודרנית החלה ב-1920 עם סיום מלחמת העולם הראשונה, חיסול האימפריה העות'מנית והכיבוש הבריטי.
עיראק הוקמה כישות פוליטית חדשה ומלאכותית, בה נכללו אוכלוסיות הטרוגניות של שלושת המחוזות: סונים, שיעים וכורדים. מטרתה העיקרית של המדינה הייתה ריסון והחלשתם של כוחות העדתיים והשבטיים. (1)
-------------------------------------------------------------------
1. מ. אפל, עיראק. מלוכה, מהפכה, רודנות (רעננה: אוניברסיטה הפתוחה, 2005), ע"ע 21 - 24

תגים:

צדאם · חוסיין · הרודן · עיראק · מלחמה · מזרח · התיכון · פוליטיקה · וממשל · דיכוי · איסלאם · שלטון · דיקטטורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שלטונו של סדאם חוסיין בעיראק", סמינריון אודות "שלטונו של סדאם חוסיין בעיראק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.