היישום אינו מחובר לאינטרנט

משטר הבעת' תחת סאדאם חוסיין

עבודה מס' 065644

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שלטון מפלגת הבעת' תחת סאדם חוסיין, ששלט בעיראק למעלה משני עשורי שנים.

5,288 מילים ,14 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את שלטון מפלגת הבעת' תחת צדאם חוסיין, ששלט בעיראק למעלה משני עשורי שנים.
תכליתה הוא להראות כיצד מפלגה יכולה לסייע לשולט עליה להחזיק ימים רבים, למרות התנגדות העם כולו למהלכיו ולשלטונו.

עיראק היא ארץ בעלת רמת תרבות פוליטית נמוכה ביותר ובמיקרים כאלו (מדינת קסרקטין) הרי יחסי החוץ מושתתים על רצונו של אדם אחד או קבוצת אזרחים ,שמקורם לרוב בצבא,ועל פיהם ישק דבר.מצב זה הוא מצב של עליונות של הצבא על פני האגף האזרחי. זה יכול להתפתח לדיקטטורה צבאית כאשר השלטון הוא בידי הצבא כולו. מדינת קסרקטין גם יכולה להיווצר לא כתוצאה מהפיכה צבאית, אלא גם כתוצאה מגודל ההשפעה של הצבא על המדינה כולה. ההשפעה נובעת ברובד הפילוסופי מיכולת הצבא להחדיר את ערכיו לחברה כולה. ברובד הכלכלי בין התעשיה הצבאית לאזרחית וגם מהעובדה שהצבא נוטה להיות אחד הגופים הגדולים במדינה ואולי אף אחד הגופים היעילים במדינה, כמו בעיראק.
שנים רבות קיימת היתה אופוזיציה בעיראק, אך היא היתה מפולגת וחסרת אונים מול הצבא והשייחים. מידי פעם אומנם הצליחה להסית את ההמון נגד הממשל. אולם השורשים להפיכה של 1958 נמצאים בתוך הצבא ובזירה הבינלאומית והבינ-ערבית שבה היתה עיראק נתונה במשך שלוש השנים האחרונות.

תורת הבעת' היא אמת המידה האחת והיחידה לכל הפעולות. פשרות אינן סטיה אלא גמישות הכלולה בתוך התורה למען השגתם היותר בטוחה של המטרות שאינן משתנות.

ראשי פרקים
1.מבוא
מטרת העבודה
ההסטוריה של עיראק
2.האידיאולוגיה של מפלגת הבעת
עלייתו של סאדאם לשלטון ומפלגת הבעת'
חוקת הבעת'
3.מעמד מוסדות המפלגה לאחר התבססותו
הצבא
הכלכלה
הקומוניסטים
הטיהורים של 1979
הנשיאות
מועצת המהפכה
חינוך
ארגוני סטודנטים
חברות במפלגה
שירותי הביטחון
4. השפעת מלחמת איראן עיראק על מעמד הבעת'
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משטרים הדוגלים בסוציאליזם ערבי היו קיימים גם בארצות נוספות, אולם בארצות אלה, בניגוד לסוריה אין להם אידיאולוגיה בה דוגל המשטר רשמית, שרשים מקומים עמוקים והיא מבטאת את זיקתם של השליטים לשליטים מן החוץ. במקרה של סודאן, למשל, משמש המינוח של "הסוציאליזם הערבי" כמצע לקואליציה של יסודות מנוגדים הכוללים מפלגות בורגניות עתידיות וקומוניסטיות(4).
---------------------------------------------------------------------
4. בן צור אברהם, הסוציאליזם הערבי, עמוד 4.

תגים:

סאדם · צאדאם · חוסיין · עירק · עיראק · סוציאלזם · ערבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משטר הבעת' תחת סאדאם חוסיין", סמינריון אודות "משטר הבעת' תחת סאדאם חוסיין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.