היישום אינו מחובר לאינטרנט

צורת המשטר הישראלי

עבודה מס' 041438

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת משטר מאוזן, הסיבות לכינון המשטר בישראל ובעיותיו.

1,338 מילים ,4 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

בדברים אלה נבדוק את צורת המשטר הישראלי, נעמוד על הטעמים לכינון המשטר הישראלי ונבדוק האם הוא מאוזן.
ראשית יש לזכור כי אופן המשטר הנהוג בישראל הינו דמוקרטיה. לפני שניגע בלב הדברים ברצוני לייחד מס' מילים למשטר הדמוקרטי.

ראשית יש לזכור כי הדמוקרטיה הינה שיטת ממשל עתיקת ימים. ראשיתה של הדמוקרטיה הינו בסביבות המאה השישית לפנה"ס באזור האיים היונים. הדמוקרטיה הידועה ביותר באותה תקופה הינה הדמוקרטיה האתונאית. דמוקרטיה זו התבססה על מה שמכונה דמוקרטיה ישירה. על פי כללי הדמוקרטיה הישירה ניהלו אזרח המדינה את חייהם בעצמם, כל החלטה הובאה לדיון בפני כלל האזרחים ותפקיד האזרחים היה להחליט בנושאי החיים השונים. נוסף לכך יכול היה כל אזרח להציע את עצמו לתפקיד ציבורי לבחור ולהיבחר. שני העיקרים המרכזיים לצורת ממשל זה נקראו האיסיגוריה, זכות הדיבור השווה והאיסונומיה זכות המשפט השווה. זכויות אלה הקנו לאזרח את השוויון בפני החוק ואת הזכות לבקר ולדבר על כל נושא הנראה לו מרכזי.
אולי פני הדברים בדמוקרטיה היונית לה היו מושלמים כלל ועיקר. ניתן לראות את הבעייתיות העולה מהדמוקרטיה הזו כבר כאשר בודקים מי הורשה להיות אזרח, אזרחים היו רק גברים אשר החזיקו ברכוש מסוים, רוב האוכלוסייה, נשים עבדים ואנשים ללא רכוש לא הורשו להשתתף במהלכה של הדמוקרטיה היוונית.
כיום השתנו פני הדברים, שוב לא ניתן למצוא דמוקרטיה המתבססת על החלטות ישירות של העם, כיום דמות הדמוקרטיה מגולמת בדמוקרטיה הייצוגית. ע"פ שיטה זו העם הינו הריבון, העם בוחר את נציגיו לראשות המחוקקת ולרשות המבצעת. רשויות אלה שהם לרוב הפרלמנט והממשלה חייבים לתת דין וחשבון לעם בכל תקופה מסוימת, והעם ראשי להחליפם בעת בחירות.

מקורות:

הופנונג, מ., ישראל - בטחון המדינה מול שלטון החוק 1991-1948, נבו הוצאה לאור, ירושלים, 1991.
הורוביץ, א., וליסק, מ., דמוקרטיה ובטחון לאומי, הוצ' יהדות זמננו, 1986.
נויברגר, ב., דמוקרטיות ודיקטטורות במאה ה20-, הוצ' האו"פ, 1985.
קולקה, ג., חרויות הפרט, הוצ' האו"פ, 1987.

תגים:

כנסת · שלטון · ממשל · פרלמנט · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צורת המשטר הישראלי", סמינריון אודות "צורת המשטר הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.