היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי היהודים והותיקן מאז ומעולם - בראייה משפטית והיסטורית

עבודה מס' 066077

מחיר: 410.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הרצף ההיסטורי של היחסים בין הכנסייה לבין העם היהודי, על גלגוליו השונים.

13,400 מילים ,43 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

יחס הכנסייה הקתולית אל העם היהודי ידע עליות ומורדות לאורך השנים. החל מתחילת הופעת הנצרות, שהייתה עדיין דת בחיתוליה, יחס הנצרות ליהדות נבע ממאזן הכוחות ביניהן, שלא נטה עדיין לטובת הנצרות. לאחר מכן, הנצרות התפתחה וגברה על היהדות, ולפיכך יחסה הורע. כך, עם עליות וירידות, היה המצב עד לתחילתה של המאה ה - 20, עת הופיעה לראשונה תנועה יהודית חילונית למדי, התנועה הציונית.

מטרתה של עבודה זו הנה לסקור את הרצף ההיסטורי של היחסים בין הכנסייה לבין העם היהודי, על גלגוליו השונים. גלגולים אלו הנם הכוהנים בימי המקדש, היהדות הנרדפת לאחר חורבן המקדש, היהדות בגלות, התנועה הציונית, ומדינת ישראל בתקופות שונות.

אציג את מסקנתי, לפיה יחס הכנסייה ליהדות נגזר ממידת התועלת הפוליטית שיכלה הכנסייה להפיק מהעם היהודי על גלגוליו באותה תקופה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - התקופה הרומית והביזנטית
פרק ב' - "עידן החושך" - מימי הביניים ועד לרנסאנס
פרק ג' - מסוף ימי הביניים ועד לתחילת המאה ה- 20
פרק ד' - הוותיקן ויחסו לתנועה הציונית
פרק ה' - הוותיקן והשואה
פרק ו' - מהקמת מדינת ישראל ועד 1993
פרק ז' - ההסכמים של 1993 ו- 1997
פרק ח' - היחסים לאחר חתימת ההסכמים
סיכום
נספחים
א) ההסכם בין ישראל לכס הקדוש
ב) הסכם האישיות המשפטית בין ישראל לכס הקדוש
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התקופה הרומית
בשנת 4 לפנה"ס נולד ישו. בשנה זו הורדוס הגדול הלך לעולמו. הממלכה נשטפת באי-שקט אשר נענה על-ידי השלטונות הרומאיים בצליבת אלפי אנשים, רבים מהם יהודים, בירושלים. ישו גדל והופך למטיף. אחת הבעיות העקרוניות בהן מתחבט המחקר הוא האם ישו ראה את עצמו כמשיח. המקורות של הברית החדשה פותחים פתח לסברה שיתכן שישו לא ראה עצמו כמשיח(1). בשנת 30 לספירה, תחת שלטון פונטיוס פילאטוס, ישו נצלב בידי הרומאים(2).

תגים:

ישו · צליבת · רדיפות · ותיקן · יהודים · הכס · הקדוש · נצרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי היהודים והותיקן מאז ומעולם - בראייה משפטית והיסטורית ", סמינריון אודות "יחסי היהודים והותיקן מאז ומעולם - בראייה משפטית והיסטורית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.