היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי איראן-ערב הסעודית בין השנים 1979-1988

עבודה מס' 066071

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היחסים בין שתי המדינות בתקופה הנ"ל ואירועים שהשפיעו על היחסים במהלך התקופה.

2,800 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

איראן וערב הסעודית הן מדינות שונות זו מזו בתכלית, הדבר בא לידי ביטוי בפן הדתי(1) שבו המדינה האיראנית מאופיינת ברוב שיעי מוחלט ואילו המדינה הסעודית ברוב סוני ווהבי מוחלט, כמו כן ערב הסעודית מחזיקה בתואר ה"מגנה על המקומות הקדושים לאסלאם" אשר במכה ומדינה ולכן נוצרה סתירה לאחר המהפכה האסלאמית שבו איראן רצתה להניף את נס השינוי ולייצא את המהפכה האסלאמית לעולם המסלמי בעוד ערב הסעודית מחזיקה בבכורה.כמו כן המהפכה האסלאמית שינתה לאחר זמן רב את זהות המדינה המועדפת על המעצמה ארה"ב והיא הפכה להיות ערב הסעודית, כשלמעשה איראן התנתקה מהקשר ההדוק שהיה לה עם ארה"ב דבר נוסף ששימש עבור האיראנים כלי ניגוח והתרסה כלפי הסעודים. שוני נוסף בין המדינות הוא כמובן האופי האתני, בעוד ערב הסעודית היא ערבית ברובה המוחלט איראן ברובה פרסית. בעבודה זו אערוך סקירה של יחסי איראן -ערב הסעודית החל מן המהפכה האסלאמית בינואר 1979 והשפעתה על יחסי שתי המדינות עבור דרך מלחמת איראן-עיראק וכלה ב-1988 שנה משמעותית במפרץ עם אירועים רבים ותהפוכות שמסתיימת בניתוק הקשר בין שתי המדינות באפריל 1988. לאורך התקופות תהיה סקירה של השפעות האירועים השונים על יחסי שתי המדינות.

תוכן עניינים:
1.הקדמה
2.המהפכה האסלאמית באיראן והשפעתה על היחסים בין המדינות
3.המיעוט השיעי בערב הסעודית כגורם משפיע על היחסים בין המדינות
4.מלחמת איראן-עיראק והשפעתה
5.סיכום
6.ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ערב המהפכה היו איראן וערב הסעודית ספקיות הנפט הגדולות במזה"ת למערב, אמנם מתיחות תמיד הייתה בין המדינות אך היא בטלה בשישים לעומת המתח שעתיד להיות בין המדינות למן המהפכה האסלאמית. הרפובליקה האסלאמית החדשה באיראן החשיבה את הווהאביות הסעודית כ"גרסה אמריקאית של האסלאם" וערב הסעודית מנגד הייתה עוינת וחשדנית כלפי המשטר החדש בהנהגתו של חומייני, כמו כן המשטר בטהראן ראה בחומרה את הקרבה לארה"ב שהתגברה עם המהפכה במיוחד מפני שערב הסעודית הייתה מוגדרת כשומרת המקומות הקדושים לאסלאם והדבר ניתפס על ידי איראן כהחלשת האומה האסלאמית.

תגים:

איראן · ערב · הסעודית · שיעים · סונים · שיעה · סונה · עיראק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי איראן-ערב הסעודית בין השנים 1979-1988", סמינריון אודות "יחסי איראן-ערב הסעודית בין השנים 1979-1988" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.