היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיבוש מדיניות ארה"ב בסוגיית הגרעין האיראני

עבודה מס' 068621

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת דרכי פעולה אפשריות הניצבות בפני מועצת הביטחון הלאומית של ארה"ב ערב השגת איראן יכולת גרעינית.

2,936 מילים ,14 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מאז המהפכה האסלאמית באיראן בשנת 1979 ובעיקר מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת, נעשה האיום האיראני סוגיית מפתח בזירה הבינלאומית. מרכזיותו של האיום נובע מכך שהוא מעסיק מדינות רבות ובראשן ארה"ב כנציגת המערב הרואות את עצמן מאוימות במידה כזו או אחרת על ידי איראן, חלקן ברמה האסטרטגית. חומרת האיום נובעת במידה רבה מהצירוף שבין המשטר הפונדמנטליסטי הרדיקאלי בטהראן המבקש להטביע את חותמו על סביבתו הקרובה והרחוקה לבין היכולות המאיימות שהוא הולך וצובר בתחום הגרעין.
מטרתו של נייר עמדה זה היא הצגת דרכי פעולה אפשריות הניצבות בפני מועצת הביטחון הלאומית של ארה"ב ערב השגת איראן יכולת גרעינית. נקודת המוצא של כתיבת נייר עמדה זה היא כי איראן הינה מדינת אויב שותפה בציר הרשע שמאיימת על הביטחון והאינטרסים של המעצמה החזקה בעולם- ארה"ב, ועל בנות בריתה במזרח התיכון.
תחילה אציג את ההשלכות הצפויות של פרויקט הגרעין האיראני על שלוש זירות עיקריות: המזרח התיכון, ארצות הברית ועל העולם בכלל; לאחר מכן אעבור לבחינת החלופות האפשריות להתמודדות עם האיום שעומדות בפני הממשל האמריקאי; אדון בהתייחסותן של שאר מדינות העולם לסוגיה; ולבסוף, אסכם בהצבעה שלי על מדיניות שנראית לעיניי כברירה היעילה ביותר שקיימת בימינו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון:
רקע היסטורי- יחסי ארה"ב איראן
משמעות האיום הגרעיני האיראני
פרק שני:
הגרעין האיראני בראי ארה"ב ודרכי התמודדות אפשריים
הגרעין האיראני בראי שאר מדינות העולם
הצעת החלופה שלי
סיכום ומסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

כאשר בוחנים את יחסי ארה"ב- איראן, ניתן להסיק שהמפכה של שנת 1979 הייתה נקודת המפנה ביחסים בין שתי המדינות, ולכן בחרתי לחלק את סקירת ההיסטוריה שלי לשתי תקופות זמן: היחסים שלפני המהפכה והיחסים שבאו אחריה.
בטרם המהפכה האיראנית בשנת 1979, היו לארה"ב קשרים הדוקים עם מנהיגי איראן משושלת "פהלאווי"(1). בימים ההם, איראן - דאז המדינה החמישית בעולם מבחינת עתודות נפט, הונהגה על ידי "שליטי בובה" שנשלטו בשלט רחוק מארצות הברית וחלק גדול מרווחי הכלכלה האיראנית עברו לידיים אמריקאיות. בד בבד דאגה ארצות הברית לחזק את שלטון השאה מוחמד רז'א פהלאווי באיראן: הנשיא האמריקאני ריצ'רד ניקסון הצהיר במאי 1972 ש"השאה בתור עמוד תווך האחראי על היציבות במפרץ הפרסי יכול לקנות מוושינגטון כל נשק שאינו גרעיני"(2).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיבוש מדיניות ארה"ב בסוגיית הגרעין האיראני", סמינריון אודות "גיבוש מדיניות ארה"ב בסוגיית הגרעין האיראני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.